به گزارش پارس نیوز، 

حسن محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: موضوع آسیب‌‌های اجتماعی دانش‌آموزان از مسائل مهمی است که در آن می‌توان از ظرفیت سازمان بهزیستی در آموزش و پرورش کمک گرفت.

وی افزود: برخی از معلمان و پرسنل مدرسه در موضوع آسیب‌های اجتماعی علاقه‌مند به دریافت آموزش‌های بیشتر هستند تا بتوانند این معضل را در مدارس کشور کنترل کنند.

محمدی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بهزیستی به زودی منعقد می‌کنیم یک طرح مشارکتی با مدل آموزشی و تمرینی در فعالیت‌های مشارکتی دانش‌آموزان است.

وی به تفاهم‌نامه مشترک دیگری با اداره کل بهزیستی شهر تهران اشاره کرد و بیان داشت:‌ تفاهم‌نامه دوم برای فوریت‌های اجتماعی منعقد خواهد شد که هدف آن علاوه بر شناساندن خدمات اورژانس اجتماعی، استفاده از آن در سطح مدارس شهر تهران است.

محمدی ادامه داد: آموزش معلمان و مدیران مناطق و مدارس به صورت خوشه‌ای خواهد بود و کارشناسان بهزیستی مسئولیت آموزش را در این طرح برعهده دارند تا راه ورود به اورژانس اجتماعی در مدارس باز شود.

معاون تربیت بدنی سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اورژانس اجتماعی اموری فوریتی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، گفت:‌ استفاده از این قابلیت در سازمان بهزیستی می‌تواند بروکراسی‌های اداری را که تاکنون برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی بحرانی داشته است کمتر کند.