به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام عباس اسکندری قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم از اجرای طرح سفینه النجاه در 10 محله قم خبر داد و اظهار کرد: با توجه به این که کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و بزرگان نظام و حوزه‌های علمیه است، این طرح در 10 محله که بیشتر از سایر محله‌ها در معرض آسیب هستند در حال اجراست.

وی افزود: در این طرح 10 مسجد محوری شناسایی شده و بقیه مساجد این محله‌ها با هماهنگی ائمه جماعات این مساجد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را اجرا می‌کنند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، اگر این طرح در تمامی محله‌های قم اجرا شود به مرور شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: این طرح نه تنها در تعارض با فعالیت هیچ نهادی نیست بلکه تلاش شده از ظرفیت نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان برای اثربخشی بیشتر فعالیت‌ها استفاده شود.

وی افزود: ائمه جماعات این 10 مسجد قبل از آغاز طرح سفینه النجاه در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده و نیز با اختیارات و وظایف نهادهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ارتباط چهره به چهره با مردم را یکی از روش‌های موثر پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی دانست و با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی اظهار کرد: روحانیت شیعه در طول تاریخ نشان داده‌اند که در سخت‌ترین شرایط، می‌توانند در برابر تهدیدها و توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند.