علی اصغر پیوندی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره عدم حضور و غیبت دائمی سه نماینده رئیس جمهور در شورای عالی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: شورای عالی جمعیت هلال احمر متشکل از 4 نماینده رئیس جمهور هستند که یکی از این نمایندگان که علی نوبخت - رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هستند همیشه در جلسات شورا حضور یافته اند و این غیبت‌های از طرف سه نماینده دیگر رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: براین اسا وزیر کشور، وزیر امور خارجه و وزیر بهداشت جزو نمایندگان رئیس جمهور در شورای عالی هلال احمر هستند که آقای ظریف به دلیل ماموریت‌ها و سفرهای متعدد خارجی؛ از وی انتظاری برای حضور همیشگی او در جلسات شورای عالی هلال احمر نمی‌توان داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ولی درباره حضور وزیر بهداشت و وزیر کشور، این تقاضا برای حضور پُررنگ آنان در جلسات شورای عالی هلال احمر صورت پذیرفته است.

پیوندی در نهایت به تشریح فواید حضور دائمی و مرتب نماینده‌های رئیس جمهور در جلسات شورای عالی هلال احمر که می‌تواند از تجربیات و پشتوانه جایگاهی آنان بهره‌گیری در فعالیت‌های امدادی و موارد بین الملل هلال احمر استفاده کرد، پرداخت.