با اشاره به رأی‌گیری مخفیانه که صبح امروز برای موافقت یا مخالفت‌ با استعفای شهردار تهران در شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: هر 2 آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران در مورد آیین‌نامه داخلی شوراها به صراحت می‌گوید که رأی‌گیری در جلسات باید علنی باشد مگر اینکه به تقاضای اکثریت‌ اعضا به صورت مخفی انجام شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: تنها موردی که در این آیین‌نامه استثناء شده در مورد انتخاب افراد است.

وی با بیان اینکه ما تا به حال روی برگه، رأی موافق و یا مخالف ننوشته‌ بودیم، خاطرنشان کرد:  فقط هنگام انتخاب افراد اسم آنها را بر روی برگه نوشته بودیم.

آروین‌ خاطرنشان کرد: آیین‌نامه پیش‌بینی کرده است که نوشتن رأی مخالف بر روی برگه منوط به این است که ابتدا از طریق رأی‌گیری مورد موافقت اکثریت‌ اعضا قرار بگیرد و در صورتی که رأی بیاورد می‌تواند به این شکل و به صورت مخفی انجام شود.

وی افزود: رأی‌گیری امروز، کاملاً خلاف قانون اتفاق افتاد و من برای این رویه ناثواب‌ که پایه‌گذاری شد متأسفم.

آروین در ادامه گریزی هم به دفاعیات امینی عضو دیگر شورای شهر در خصوص بی اشکال بودن رأی‌ مخفی زد و در مخالفت با آن گفت: تفسیر‌ آقای امینی آیین‌نامه 78 مصوب شورا است که قابل استناد نیست، چون آیین‌نامه‌های بعدی هیئت وزیران آمده و به صراحت قید کرده که رأی‌گیری علنی است و تنها مورد استثنای آن انتخاب افراد است که نام آنها نوشته می‌شود.

وی با اشاره به آیین‌نامه مورد استناد امینی ادامه داد: در آنجا اصلاً استعفا مطرح نشده بلکه رأی اعتماد قید شده است و رأی اعتماد هم در مورد استیضاح‌ است و هیچ ربطی به استعفا‌ ندارد، اگرچه فارغ از این مسائل، آیین‌‌نامه‌ای هم که آقای امینی به آن اشاره می‌کند قابل استناد نیست.

عضو شورای شهر با تأکید بر غیرقابل استناد بودن آیین‌نامه‌ای که امینی به آن تکیه کرده بود، گفت: آیین‌نامه‌های مصوب هیئت وزیران بعد از این آیین‌نامه به تصویب رسیده‌اند و لذا آن آیین‌نامه اصلاً محل استناد نبود.

آروین‌ خاطرنشان کرد: به صراحت در قانون، هم دستورالعمل‌ شورای عالی استان‌ها و هم آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران قید شده که رأی‌گیری علنی است. مگر به تقاضای اکثریت‌، یعنی اینکه 11 نفر باید امضا دهند که ما می‌خواهیم رأی‌گیری مخفی باشد.