ابوالفضل قناعتی عضو چهارمین شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار پارس با بیان اینکه عدم ثبات مدیریت در شهرداری به منزله تزلزل در خدمات رسانی است، گفت: عدم ثبات در مدیریت به منزله تزلزل در تصمیم گیری است ومنجر به عدم هدف گذاری, برنامه ریزی کوتاه وبلند مدت و از دست رفتن اراده در انجام فعالیتهای لازمه نگاه داشت شهر می شود. مسلما عدم ثبات مدیریتی در مجموعه عریض وطویلی چون  شهرداری به دلیل کلانشهر بودن تهران ، آسیب های متعددی به پایتخت وارد می کند. 

وی با اشاره به عدم کارآیی  شهردار موقت یا سرپرست شهرداری تهران در ارائه خدمات به شهر خاطر نشان  کرد: پایتخت جمهوری اسلامی ایران است بنابراین باید از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار باشد؛ مسلما تغییر مدیریت شهر به معنای تغییر اولویت وهدف گذاری ها در شهرداری و مدیریت بر شهر است. چگونه می توان انتظار داشت که سرپرست موقت شهر تهران بتواند برنامه های بلند مدت و لازم الاجرا را برای شهر به منصه ظهور برساند.مسلما اولویت های شهردار تهران با سرپرست جایگزین متفاوت از هم است لذا تغییر برنامه ها منجر به از دست رفتن سرعت کار در مدیران سایر بخش های شهرداری شده و حساسیت ها ودقت نظر را از بین می برد.

وی دراین باره افزود: انتخاب  سرپرست برای  شهرداری از دست رفتن فرصت ها را در شهر رقم می زند و بسیاری از پروژه های عمرانی شهر را در مناطق گوناگون تحت الشعاع قرار داده واجرای آن را به تعویق می اندازد از این رو مدیران در مناطق مختلف نسبت به اجرای برنامه هایشان تردید خواهند داشت چرا که نمی دانند آیا می توانند برنامه های قبلی خود را ادامه دهند؟آیا برنامه ها اولویت سرپرست جدید شهرداری خواهد بود؟

قناعتی با تاکید بر بلاتکلیف ماندن تهران خاطر نشان کرد: استعفای شهردار و انتصاب سرپرست برای شهرداری به معنای حرکتی  دست به عصا است، دست به عصا حرکت کردن در شهری چون تهران که ظرفیت بالایی برای فعالیتهای عمرانی وفرهنگی دارد به معنای از بین بردن ظرفیت ها وبی توجهی به آنهاست که شهر را سالها به عقب برمی گرداند.بی تردید قرار دادن یک سرپرست برای شهر تهران به منزله بلاتکلیف نگه داشتن پایتخت است. نمی توان شهری چون تهران را بلاتکلیف نگه داشت چون میزان خدمات دهی در شهر تهران بسیار زیاد است از این رو با توجه به اینکه سرپرست نمی داند ماندنی یا رفتنی است قادر به اتخاذ تصمیمات بلند مدت نیست بنابراین مجبور به اجرای تصمیات کوتاه مدت است و انجام چنین برنامه هایی منجر به عقب ماندن تهران از برنامه های بلند مدت می شود.

وی افزود: اگر شهردار برای دوره چهار ساله  انتخاب شده باشد می داند و می تواند برای چهار سال آتی برنامه ریزی کند واز یک نقطه شروع تا نقطه پایان کاری خود خدمات دهی داشته باشد در حالی که تکلیف سرپرست مشخص نیست و نمی داند که می تواند تصمیم بگیرد یا مجبور به اتخاذ تصمیات مقطعی است لذا از پذیرش تعهد و بستن قراردادهای عمرانی و...سرباز می زند.

قناعتی با تاکید براینکه آقای نجفی به شهر تهران خسارت زیادی وارد کرد، در پایان یادآور شد: یقین  بدانیم سرپرست تنها به حفظ وضعیت موجود  در شهر تهران کمک می کند و تحول آفرین نخواهد بود از این رو باید گفت سرپرست شهرداری به معنای بلاتکلیف گذاشتن شهر است.تا انتخاب شهردار تهران شهر در حالت بی اختیاری و عدم ثبات مدیریتی است لذا با جرات می توان گفت آقای نجفی بزرگترین آسیب را در شش ماه گذشته به تهران وارد کرد.