امیری اصفهانی در نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی سراسر کشور ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار داشت: نهاد دادسرا، مأموریت کشف جرم، تعقیب مجرم و نظارت بر این حوزه و ضابطان را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه دادستانی کل هماهنگ کننده نهاد دادسرا در سراسر کشور است، افزود: در دادستانی کل، وظایف تقسیم و در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، سیاسی و فضای مجازی هر یک از معاونت های مذکور در فراخور وظیفه باید ورود پیدا کنند.

معاون سیاسی امنیتی دادستانی کل کشور با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری، گفت: در شورای امنیت کشور، کارگروهی تحت عنوان مبارزه با جعل و کلاهبرداری که دستگاه های مختلف نیز عضو آن هستند، تشکیل شده و دبیری و مسئولیت آن بر عهده دادستان کل کشور است.

وی با اشاره به چند وجهی بودن جرم جعل و کلاهبرداری، گفت: این جرم در حوزه های اقتصادی ، نظام پولی بانکی کشور ، نظام ثبت احوال و ثبت اسناد ، مداخله دارد؛ همچنین بایستی نقش سازمان صدا و سیما، سایر رسانه ها و هریک از دستگاه های مربوطه در امر مبارزه و پیشگیری از وقوع جرم جعل و کلاهبرداری مشخص شود.

امیری اصفهانی با بیان اینکه در این کارگروه به صورت جدی این امر را پیگیری می کنیم، خاطرنشان کرد: وزارت کشور، نیروی انتظامی و قوه قضائیه حساسیت جدی در امر مبارزه با جعل و کلاهبرداری دارند؛ تعامل و هماهنگی منسجم این سه حوزه قطعاً در این راستا اثربخش خواهد بود.

وی، ارتقاء سطح آگاهی جامعه را مهمترین مولفه در امر پیشگیری و مبارزه با جعل و کلاهبرداری عنوان و بیان کرد: جاعل و کلاهبردار از ضعف اطلاعات حقوقی و عمومی طعمه های خود سوء استفاه می کنند بنابراین افزایش آگاهی حقوقی و عمومی جامعه در کاهش جعل و کلاهبرداری نقش بسزایی دارد.

معاون سیاسی امنیتی دادستانی کل کشور تصریح کرد: استفاده از فناوری های نوین و انسجام رفتاری میان سازمان های متولی اعم از نیروی انتظامی، قوه قضائیه، دستگاه های اطلاعاتی و نظام تقنینی کشور از دیگر عوامل پیشگیری و مبارزه با جعل و کلاهبرداری است؛ همچنین تعامل و هماهنگی منسجم میان دستگاه های مذکور در کاهش بروز این جرم نقش بسزایی دارد.