به گزارش پارس نیوز، 

 نادر پرور در آستانه سیزدهم فروردین ماه، (روز انس با طبیعت) از مردم خواست ماهی قرمز سفره هفت سین را به هیچ وجه در رودخانه و سرابها رها نکنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ماهی قرمز بومی کشورایران نیست و با رها سازی آن در رودخانه ها و یا برکه ها موجب به خوردن اکوسیستیم طبیعی در آن منطقه می شویم.

وی با اشاره به اینکه طول عمر ماهی قرمز در محیط طبیعی خود حدود 20 سال است و این در حالی است که همین ماهی در تنگ و منازل ما بیش از 6 سال عمر نخواهد کرد، افزود: بهتر است ماهی قرمز را حتما در محل هایی که توسط شهرداری مشخص شده رها سازی کنیم.

دکتر پرور با بیان اینکه برخی از مردم ماهی قرمز به اشتباه در یخچال نگهداری می کنند، تصریح کرد: انجام این کار حتی ممکن است موجب مسمومیت غذایی شود و به هیچ وجه توصیه نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان از رهاسازی ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها و آب‌های روان به منظور حفظ محیط زیست و بر هم نخوردن اکوسیستم حتما خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: به همین منظور شهروندان می توانند ماهی ها را به محل هایی که توسط شهرداری مشخص شده تحویل دهند.

وی افزود: پارک شاهد در منطقه۱، پارک معلم در منطقه۲، برکه بزرگراه امام خمینی میدان شهدا در منطقه۳، میدان فردوسی در منطقه ۴، بلوار طاقبستان تقاطع مرادحاصل در منطقه ۵، پارک شبدیز کمربندی در منطقه ۶، میدان حافظ معلم در منطقه ۷، و میدان آزادگان در منطقه ۸، محل های تعیین شده به این منظور است و مردم می توانند ماهی های قرمز خود را به این محلها تحویل دهند.