به گزارش پارس نیوز، 

مهدی صفایی  افزود : هم اکنون با توجه به حجم خودروی ورودی در جاده کندوان شاهد راهبندان سنگین بویژه در مسیر شمال به جنوب از مرزن آباد تا سیاه بشه هستیم.
وی گفت : این وضعیت موجب اختلال در رفت و آمد خودروها در مسیر شد و مسافران این مسیر ناچار هستند چندین ساعت پشت ترافیک بمانند.
صفائی گفت : در محدوده شهر مرزن آباد ، سیاه بیشه ، پل زنگوله و هزارچم نیز وضعیت به مراتب دشوارتر از بقیه مسیرهاست.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس از رانندگان خواست با صبر و حوصله و با رعایت سرعت مطمئن حرکت کنند و با توجه به راهبندان سنگین در مسیر ، در صورتی که عجله ندارند در محل های مطمئن کناره جاده توقف کرده تا وضعیت بهتر شود و بعد به سفر خود ادامه دهند.
صفایی همچنین از آمادگی سه تیم راهداری در مسیر 80 کیلومتری این جاده در دهنه شمال تونل کندوان ، ولی آباد و پل زغال در این مسیر خبر داد که در صورت نیاز وارد عمل خواهند شد.
کرمعلی اسدی ، مسئول ایستگاه هواشناسی سیاه بیشه نیز وضعیت هوای این منطقه را صاف اعلام کرد و گفت : در حال حاضر درجه حرارت این منطقه 16 درجه سانتی گراد است.
حدود 80 کیلومتر از مسیر 160 کیلومتری جاده کوهستانی چالوس - کرج(کندوان) جزء حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز ست که بیش از 15 تونل کوچک و بزرگ و تعدادی پل در طول مسیر دارد.
مازندران حدود 11 هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که سه هزار و 600 کیلومتر آن را محورهای اصلی تشکیل می دهد و سالانه 400 میلیون تردد خودرویی در جاده های انجام می شود.
مازندران در تعطیلات نوروزی سال 96 میزبان بیش از 12 میلیون نفر شب گردشگر بود.