پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- با وجود آنکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز ثبت نام طرح جدید ترافیک خبر داده  بود ولی به خاطر خرابی سایت ثبت نام، شهروندان قادر به ثبت نام نبودند. طرح جدید ترافیک چندین ماه است که با حاشیه های فراوانی همراه بوده است.

پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری از بانیان اصلی طرح جدید ترافیک است که با انتقادات بسیاری همراه است. طرحی که به اعتقاد کارشناسان باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد. این طرح در مراحل اولیه با مخالفت پلیس راهنمایی و رانندگی روبه رو شد و پس از تایید پلیس و شورای ترافیک به فرمانداری ارجاع شد. به خاطر عدم تطابق طرح جدید ترافیک با برخی از قوانین و به اعتقاد فرمانداری اجحاف درحق شهروندان، چند نوبت رفت و برگشت میان شورای شهر پنجم و فرمانداری صورت گرفت.

در نهایت و پس از حاشیه های فراوان در اواخر اسفندماه، شهرداری ترهان از سامانه جدید ثبت نام برای شهروندانی که تمایل به استفاده از شیوه جدید ورود به محدوده ترافیک را دارند رونمایی کرد.

با این حال با وجود آنکه شهروندان در سال های گذشته برای خرید و دریافت مجوز ورود به محدوده مرکزی شهری به صورت سالانه، ماهیانه و روزانه به راحتی قادر به ثبت نام بودند، ولی آدرس جید سامانه ثبت نام نتوانست جوابگوی تقاضا ها باشد و از بارها از دسترس خارج می شود. این در حالیست که معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام کرده بود که تمامی زیرساخت های مربوط به اجرای طرح آماده شده ولی در ایستگاه ثبت نام طرح متوقف مانده است.

 

Capture

وضعیت سایت در روزهای نخست

مسئولان مربوط شهرداری برای ثبت نام شهروندان متقاضی مجوز طرح جدید ترافیک آدرس http:// my.tehran.ir را اعلام کرده بودند که مراجعه به این پایگاه تاکنون مقدور نیست. براساس اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری که خودروهای شخصی، دولتی و عمومی برای ثبت نام باید از طریق این سایت اقدام کنند.

در سال های گذشته ثبت نام مجوز ورود به طرح ترافیک از اواسط بهمن ماه آغاز می شد و پرونده متقاضیان تا پایان سال بسته می شد ولی در سال 1396 با چالش هایی که طرح جدید ترافیک داشت، این طرح تا به امروز نتوانسته ثبت نامی انجام دهد و سال 1397 نیز آغاز شده است.

این در حالیست که سال گذشته شهروندان تهرانی در سایت Tehran.ir ثبت‌نام برای طرح ترافیک را انجام می‎دادند، امسال این سایت تغییر کرده است. مصطفی قنبرنژاد، مسئول روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک  در این رابطه گفته بود: «سامانه ثبت‌نام مجوز ورود به طرح ترافیک به نشانی my.tehran.ir راه‎اندازی شده و شهروندان می‎توانند مشخصات خود را در این سامانه ثبت کنند. پس از ثبت‌نام کاربری و ارائه شماره تلفن و آدرس ایمیل خود نسبت به دریافت نام و کد کاربری اقدام می‌‎کنند. پس از ثبت مشخصات فردی، مشخصات خودرو نیز در این سامانه ثبت می‌شود. »

به هر حال برخلاف وعده های مسئولان شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک درباره آماده بودن زیرساخت ها برای اجرای طرح جدید ترافیک، به نظر می رسد، ابتدایی ترین موضوع یعنی سرو سامان بخشی به سایت ثبت نام متقاضیان نیز صورت نگرفته و این طرح همچنان با مشکلات فراوانی برای اجرا دست به گریبان است.