پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عضو شورای شهر تهران گزارشی از سهم خواهی اصلاح طلبان و حزب کارگزاران در هفت ماه گذشته از شهرداری تهران ارایه کرده است.

بهاره آروین، عضو شورای شهر تهران در گزارشی از هفت ماه گذشته شورای شهر تهران گفته است: پس از شروع به کار نجفی و آغاز فرآیند انتصابات توسط او،  طیف‌های مختلف اصلاح‌طلب درصدد برآمدند انتظارات خود در مورد انتصابات را به او منتقل کرده و افراد مناسب برای سمت‌های مختلف را به او معرفی کنند.

وی افزوده است: به گفته نجفی در یکی از جلسات هم‌اندیشی با اعضای شورا، بیش از 3000 رزمه به دست او رسید به‌گونه‌ای‌که نجفی ناگزیر شد کارگروهی را مسئول بررسی و رسیدگی به آن‌‌ها کند. طبیعی بود که محدودیت پست‌ و سمت‌ها در تعارض با انتظارات فزاینده طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبان قرار گیرد و از همین‌رو بخش زیادی از انتقادات به نجفی در ماه‌های گذشته متوجه انتصابات او بود.

وی اضافه کرده است: درحالی‌که اقدامات و عملکرد نجفی در شهرداری تهران با کم‌توجهی بدنه اصلاح‌طلبی مواجه بود، انتصاباتی در سه رده پایین‌تر از انتصاب توسط شهردار تهران نیز واکنش‌های گسترده‌ای برمی‌انگیخت.

عضو شورای شهر تهران با اشاره تلویحی به سهم خواهی اصلاح طلبان و حزب کارگزاران از شهردار تهران گفته است: در این میان به نظر می‌رسید هم‌حزبی‌های سابق‌ نجفی بیشترین دلخوری را از او دارند چراکه شاید انتظار داشتند به عنوان حزبی که نجفی در سالیان گذشته بدان متعلق بود، بیشترین سهم را از بدنه مدیریتی شهرداری تهران داشته باشند.

آروین اضافه کرده است: به هرحال فضای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان در هفت ماه گذشته تا حد زیادی منتقد نجفی و عملکرد او در انتصابات بود و در مقابل حجم وسیعی از مطالب انتقادی که عمدتا متوجه انتصابات نجفی بود، مطالبی در دفاع از اقدامات متعدد ضدفساد و رانت‌زدای او معدود و انگشت‌شمار بود. این فضای منفی و منتقدانه تا آن‌جا بود که حتی طرح جدید ترافیک که آشکارا درصدد حذف سهمیه‌های گروه‌های ذی‌نفوذ در برخورداری از تردد ارزان‌قیمت در محدوده‌های مرکزی شهر برآمده بود و مدیریت شهری را از یکی از مهم‌ترین ابزارهای قدرتش محروم می‌کرد نیز به جای آن‌که ارزشمند و تحسین‌برانگیز تصویر شود، در رسانه‌های مختلف مورد انتقاد قرار گرفت.

عضو شورای شهر تهران درخصوص مطالبات و سهم خواهی اعضای شورای شهر از شهردار گفته است: ارتباط شهردار تهران و بدنه مدیریتی‌ا‌ش با اعضای شورای شهر نیز تحت‌تاثیر همان انتظارات طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبان از شهردار تهران قرار گرفت و تعدادی از اعضا، از نادیده گرفته شدن نظرات و سفارشات‌شان در انتصابات دلخور و گله‌مند شدند.

آروین افزوده است: ارتباط تنظیم‌ناشده اعضای شورای شهر با شهردار منتخب فقط به حوزه انتصابات محدود نماند و علی‌رغم رای 21 نفره اعضا، شورا در عمل درصدد محدود کردن اختیارات گذشته شهردار برآمد. طرح محدود کردن اختیارات شهرداری تهران در واگذاری حق بهره‌برداری املاک به مواردی مانند یتیم‌خانه، بیمارستان، خیریه و مانند آن، عدم تمدید واگذاری اختیار انتخاب اعضای هیئت مدیره اتوبوسرانی به شهردار تهران پس از 12 سال و در اخیرترین مورد که در قالب یکی از تبصره‌های بودجه 97 به تصویب رسید.