راس ساعت پنج صبح ششم اسفندماه سال جاری قاضی منافی آذر، بازپرس کشیک قتل تهران در تماسی از مأموران کلانتری 140‌باغ فیض از قتل مرد 26‌ ساله‌ای به نام سعید با خبر و راهی محل شد.

بررسی‌ها نشان می داد شب قبل از آن پیکر نیمه جان مقتول که چاقویی به طور وحشتناک داخل چشمش رفته بود از داخل پارک باهنر واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی کشف و به بیمارستان پیامبران منتقل شده است.

همچنین بنابر دیده شهود مشخص شد که دو مرد ناشناس مقتول را داخل پارک با چوب دستی مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند. 

پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی ماموران متوجه شدند خودروی مقتول در اختیار مرد 34‌ساله‌ای به نام بهرام است که او را در یک قرار ساختگی بازداشت کردند.

بهرام که مدعی بی‌گناهی بود به بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران گفت: من کارگر فضای سبزم و حدود پنج‌سال است با مقتول دوست هستم.

مقتول با پسر جوانی به نام شهرام دوست بود. چندی قبل برادر شهرام که حمید نام دارد یک دستگاه دی‌وی‌دی از مقتول خرید، اما هرگز پولش را پرداخت نکرد و همین موضوع باعث اختلاف آنها شده بود.

با این اوصاف شهرام و حمید هر دو نفر بازداشت و امروز صبح به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران آورده شدند. 

این دو برادر که هر دو دهه شصتی و هر دو مجرد بودند و بعد از تولد به همراه خانواده شان از جنوب به تهران آمده بودند درگیری را به طور کامل به بازپرس توضیح دادند.

حمید در زمینه وقوع قتل گفت: مقتول و من سر هروئین با هم آشنا شدیم. بعد از یک ماه او به سراغم آمد و دستگاه دی.وی.دی را به من داد تا بخرم. به او گفتم پول ندارم و با اینحال دستگاه را به عنوان امانت نزد من گذاشت. 

این مرد در ادامه وقوع جنایت را اینگونه توضیح داد: او چندبار به من زنگ زده بود اما گوشی ام خانه بود و من نمی دانستم تااینکه شب به سراغم آمد و با چوبدستی مرا تهدید کرد و فحش داد. من او را آرام کردم تااینکه بالاخره برادرم رسید و به او گفتم خوب است حالا من هم مثل خودت به تو فحش بدهم. 

شهرام نیز با اشاره به اینکه در جریان ترک دادن برادرش به مواد مخدر حدود دو ماه بود به هروئین اعتیاد پیدا کرده بود ادامه داد: مقتول عصبانی شد و همینکه مرا دید فکر کرد برای دعوا به آنجا آمده و چاقو کشید که من چاقور را از چنگش درآوردم و اصلا متوجه نشدم که چگونه چاقو به چشمش خورد و از کرده خود بسیار پشیمانم.

در انتها با دستور بازپرس منافی آذر متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره دهم آگاهی پایتخت قرار گرفتند.