این روزها خیلی از خونواده ها در فکر تدارک سفر برای ایام نوروز هستن تا از تعطیلاتشون لذت ببرن و بهترین خاطره ها رو ثبت کنن. برای اینکه مسافرت در نوروز بهتون خوش بگذره باید از هر جهت برنامه ریزی دقیقی رو انجام بدن.

بهتره از الان به فکر تهیه ی یه برنامه ی کامل با خونواده و همسفراتون باشین تا با نزدیک شدن به وقت حرکت، خیلی از چیزایی که در حین سفر لازم دارین و مواردی که قبل از سفر باید رعایت بشه رو فراموش نکنین. من هم در این مطلب سعی کردم پرکاربردترین نکات و توصیه های مسافرتی رو براتون شرح بدم تا بتونین از اونها استفاده کنین و تعطیلات خوبی رو پیش رو داشته باشین.

توصیه هایی برای مسافرت در نوروز
قبل از سفر چه چیزهایی رو باید رعایت کنیم؟

اگر عینک میزنین حتما یک عینک اضافی رو همراه خودتون داشته باشین. نام، آدرس و شماره تلفن خود را در داخل و خارج از چمدان قرار بدین و چمدانتون رو قفل کنین. جواهرات ارزشمند یا گران قیمت رو با خودتون به سفر نبرین. حتما با اعضای خونواده برای سفر برنامه ریزی کنید. لباس کافی برای کلیه اعضا خانواده آماده کنین. سعی کنین یک کیف کوچیک برای نگه داشتن مدارک و کارتهای اعتباری تهیه کنین.

رعایت کردن موارد ایمنی در هتل

درب اتاقتون رو همیشه قفل کنین و اگه قرار ملاقاتی داشتین حتما در لابی بذارین. زمانی که بیرون میروید، پول و سایر موارد ارزشمند رو در اتاق هتل خود نذارین. اگر تنها هستین و به نگاه یک نفر مشکوک شدین سوار آسانسور نشین. اگه آخر شب از هتل بیرون رفتین حتما به نگهبان هتل بگویید که برمیگردین. دستورالعمل های ایمنی در برابر آتش را در اتاق هتل بخونین. باید بدونین که کجا نزدیک ترین خروجی میباشد.

کپی مدارک شناسایی

قبل از اینکه به مسافرت برید حتما یک سری از مدارک خودتون رو کپی کنین و همراه داشته باشین. سپس از اونها عکس بگیرین و در تلفن همراهتون ذخیره کنین. در اینصورت اگر هنگام خروج از هتل در اتاقو قفل نکردین به تمام جزئیات آن دسترسی داشته باشین و یا اگه گم شد به راحتی بتونین مدارک اسکن شده رو جایگزین اونها کنین و با خیال راحت به سفرتون ادامه بدین.

پول نقد همراه خود نداشته باشید

در هنگام سفر سعی کنید که پول نقد کمتری همراه خودتون داشته باشین و حواستون به کارتهای اعتباری که با خود به مسافرت آورده اید باشه. هیچ وقت رمز کارت رو کنارش قرار ندین و قبل از سفر حتما تاریخ انقضا اونها رو چک کنین تا در سفر بدون دغدغه ازشون استفاده کنین.

از حیوانات دوری کنید

ممکنه دلتون بخواد با حیووناتی مثل سگ و گربه ها که توی خیابونا هستن عکس بندازین و بهشون نزدیک بشین اما مراقب باشین چون ممکنه بعضی از این حیوونا مریض و ویروسی باشن و مریضی رو بهتون منتقل کنن.بنابراین در نزدیک شدن به اونها جوانب احتیاط رو رعایت کنین تا مشکلی براتون پیش نیاد.

سلامتی خود را فراموش نکنید

قبل از اینکه به مسافرت برید از سلامت بدن خود کاملا مطلع بشین. اگه قصد خروج از کشور رو داشتین حتما موارد بهداشتی رو رعایت کنین و یا اگه نیاز به واکسیناسیون بود حتما این کار رو انجام بدید و یا اگر بیماری خاصی دارین و نیاز به خوردن داروست به اندازه کافی اونها رو همراه خودتون ببرین.

هر چیزی را در جیب خود نگذارید

سرقت و دزدی در همه جا و مخصوصا در تعطیلات شایعه. تا جایی که میتونین در جیب پشتی و در کیفتون پول زیاد و یا کلید هتل و یا هر چیز مهمی رو نذارین، چون هنگام سفر و خوشگذرونی سرتون خیلی شلوغ میشه و نا خود آگاه انسانهای سودجو از این موقعیت استفاده میکنن و دزدی میکنن. برای اینکه خیالتان از این بابت راحت باشه سعی کنید مواردی رو که گفته شد حتما رعایت کنید.

در مسافرت مدارک بیمه را فراموش نکنید

یکی دیگه از مواردی که باید رعایت بشه اینه که حتما حواستان به برداشتن دفترچه بیمه اعضای خانواده باشه و آن را همراه خود بیاورید تا اگه در سفر مشکلی براتون پیش اومد مجبور نشین هزینه زیادی رو پرداخت کنید و از بیمه خود استفاده نمایید.