احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته غرب، شمال غرب، مرکز و شرق کشورمان را در برگرفته بود امروز نیز بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: پیامد این سامانه بارشی که شامل رشد ابر، وزش باد، بارش باران و رعدوبرق است، تا صبح فردا شنبه در مناطق شرقی ادامه دارد و این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی ساعات آتی شاهد نفوذ هوای سرد به شمال غرب کشور خواهیم بود که دستاورد آن کاهش دما، بارش پراکنده و افزایش ابر در برخی مناطق شمال غربی کشور خواهد بود.

به گفته وظیفه، طی روز شنبه نیز برای غالب نقاط کشور جوی نسبتا آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و روند افزایشی دما در اکثر نقاط به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: طی روز یکشنبه نیز شاهد افزایش دما در کشور و به ویژه در سواحل شمالی خواهیم بود؛ این افزایش دما در استانهای ساحلی دریای خزر بین 6 تا 10 درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از اواخر روز یکشنبه نیز موج بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، شمال و مرکز کشور را در برمی‌گیرد.

وظیفه اظهار کرد: پیامد این سامانه بارشی نیز رشد ابر، وزش باد شدید و بارش باران پراکنده است که در همین مدت استان تهران نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی، شهرکرد با 6 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 29 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 17 درجه بالای صفر رسید که طی دو روز آتی شاهد روند افزایش دما در پایتخت هستیم.