به گزارش پارس به نقل از مهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت:‌ نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد بارش باران و برف در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، تهران، ارتفاعات البرز، و با شدت کمتر در مرکز، طی امروز همچنان ادامه دارد که در برخی مناطق با وزش باد شدید، کولاک برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ همراه خواهد بود.

احد وظیفه با اعلام اینکه بارش برف باعث تعطیلی مدارس دربرخی از استان های کشوراز جمله کردستان، اردبیل و همدان شد، افزود: به تدریج با حرکت این سامانه به سمت شرق ضمن کاهش ناپایداری و ابرناکی در مناطق یاد شده،‌بارش برف و باران و وزش باد، در شمال شرق کشور و سواحل شرقی خزر تشدید می‌شود.

بارش برف در استان‌های اردبیل ، زنجان ، کردستان، لرستان و چهارمحال بختیاری، قزوین، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و سمنان، بارش باران و برف در استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه، گیلان ، مازندران، گلستان و خراسان شمالی که بارش در ارتفاعات به صورت برف بوده و همچنین رگبار و رعدوبرق در ایلام، خوزستان ، غرب فارس و شمال بوشهر پیش بینی می‌شود.

به گفته وظیفه امروز کاهش قابل ملاحظه دما در این مناطق رخ خواهد داد. وی با اشاره به کاهش قابل ملاحظه دمای هوا درنیمه شمالی کشور طی امروز و فردا گفت: بیشینه کاهش دما طی مدت ذکرشده برای سواحل دریای خزر 10 تا 15 درجه خواهد بود و در سایر مناطق بین 6 تا 10 درجه پیش بینی می شود.

با توجه به پیش بینی بارش برف و مه گرفتگی در جاده های کوهستانی شمال غرب ، غرب و ارتفاعات البرز در مسیرهای یاد شده طی روزهای شنبه تا سه شنبه توصیه شده در هنگام تردد از تجهیزات زمستانی ( زنجیر چرخ ، پوشاک گرم و ...) استفاده شود.

بر اساس این پیش‌بینی این سامانه روز چهارشنبه نیز در شمال شرق باعث بارش پراکنده شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

آن‌گونه که وظیفه گفته است شدت بارش روز سه‌شنبه در استان‌های گلستان و خراسان رضوی است و ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا آخر هفته کنونی ادامه می‌یابد.

امروز و فردا در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر امروز و خلیج فارس فردا و پس فردا مواج است.

هوای تهران نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش باران و برف، در بعضی ساعات وزش باد شدید و اوایل شب کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۸ و ۲- سانتیگراد اعلام شده است.