احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده امروز نیز بخش‌هایی از نقاط مختلف کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بارشها امروز در نیمه غربی و نواحی مرکزی آغاز شده و رفته رفته دامنه آن در اواخر وقت به شرق و شمال شرق کشور می‌رسد که پیامد آن بارش باران، وزش باد و بارش برف در نقاط سردسیر است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز یکشنبه نیز فعالیت این سامانه بارشی به غیر از بخش‌های شمال غرب کشور در سایر نقاط ادامه می‌یابد.

به گفته وظیفه، از عصر روز یکشنبه بارش‌ها در نیمه غربی کاهش می‌یابد و عمده فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی کشور و نواحی مرکزی و جنوبی متمرکز می‌شود.

وی افزود: طی روز دوشنبه نیز این سامانه بارشی فقط در نیمه شرقی فعال خواهد بود و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از عصر روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود، گفت: سامانه بارشی جدید نیز از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و دستاورد آن بارش باران، وزش باد و ناپایداریهای جوی خواهد بود.

وظیفه اظهار کرد: طی روز سه‌شنبه نیز جریانات شمالی خواهد شد و کاهش نسبی دما در سواحل خزر به وقوع می‌پیوندد.

وی با اشاره به وزش باد شدید در شرق کشور گفت: طی روز یکشنبه نیز وزش باد شدید در شرق رخ می‌دهد که احتمال پدیده گردوخاک در این ناحیه وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وظیفه، اردبیل با یک درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 30 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 12 درجه بالای صفر رسید که در ساعات آتی احتمال بارش باران پراکنده در پایتخت وجود دارد.