بر اساس نقشه‌های پیشیابی و داده‌های هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی به سمت شرق به تدریج از بعدازظهر امروز از شدت بارش‌ها در سمت غرب کشور کاسته خواهد شد، همچنین وزش باد شدید در نیمه شرقی و نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق جنوب شرقی کشور پدیده گرد و خاک به سبب باد شدید دور از انتظار نیست.

روز دوشنبه بارش پراکنده در برخی مناطق نیمه شرقی کشور ادامه دارد و انتظار داریم که به تدریج تا اواخر وقت دوشنبه از ناپایداری‌ها در این مناطق کاسته شود و روز سه‌شنبه پدیده قابل توجهی در سطح کشور مشاهده نمی‌شود.

کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد تا روز چهارشنبه در کشور ادامه دارد به همین دلیل در برخی مناطق به خصوص مناطق جاده‌ای و کوهستانی شمال کشور، شمال‌شرق، دامنه‌های البرز و شمال‌غرب بارش برف همراه با وزش باد شدید موجب کولاک و کاهش دید خواهد شد.

با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور امشب و صبح دوشنبه یخ‌زدگی در معابر عمومی و جاد‌ه‌های بین‌شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برف‌گیر جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی مِی‌شود.

با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی امشب و صبح روز دوشنبه یخ زدگی در معابر عمومی و جاده‌های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود، به شهروندان توصیه می‌شود از سفر غیر ضروری خودداری کرده و در صورت لزوم از تجهیزات زمستانی و بخصوص زنجیر چرخ استفاده کنند.

به دلیل کاهش شدید دما در غالب نقاط کشور و ماندگاری آن تا صبح چهارشنبه مدیریت در بهینه سوخت و انرژی به‌ویژه مصرف گاز جهت اجتناب از افت فشار در شبکه گازرسانی توصیه می‌شود.

با توجه به افت دما به زیر صفر و عدم ذوب برف، بار برفی سنگین روی درختان موجب شکستن شاخه‌های آنها می شود؛ توصیه می‌شود در اسرع وقت شهرداری‌ها و هموطنان‌ با تکان دادن درخت‌ها انباشته از برف، نسبت به سبک کردن بار روی آنها اقدام کنند.

تا سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز،‌روز دوشنبه دریای عمان و امروز دریای خزر مواج و طوفانی است.

آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با مه صبحگاهی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران یک و 7- درجه خواهد بود.

روز آینده کمینه دمای 28 استان صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس و بوشهر با بیشینه دمای 24 درجه بالای صرف گرمترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 16 درجه زیر صفر و پس از آن همدان و اردبیل با کمینه دمای 14 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 6 بهمن‌ماه امسال 40 میلی‌متر ثبت شد میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 63.5 میلی‌متر بود بنابر این بارش سال جاری 62.9 درصد بارش سال  گذشته است؛ بیشترین میزان بارش در هفته هجدهم سال زراعی متعلق به منطقه بانه استان کردستان به میزان 56.8میل‌متر بوده است.