به گزارش پارس به نقل از فارس، پرویز سروری نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با حضور در فارس به سوال های خبرنگاران در خصوص انتخابات شورای شهر پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه در عرصه های مختلف دارای ظرفیت های مناسبی برای پیگیری مطالبات مردم داریم، گفت: در عرصه های اجتماعی احساس می شود کاستی و ضعف هایی وجود دارد که این کاستی ها مثل بهمن در حال شکل گرفتن است که ظهور و بروز آن می تواند خسارت زیادی برای شهر داشته باشد.

نامزد چهارمین دوره شورای شهر ادامه داد: خلأ پیگیری مسائل اجتماعی هر روز بارزتر می شود.

وی تصریح کرد: برای پیگیری حقوق مختلف مردم در قالب مسائل اجتماعی نیازمند مجموعه ای هستیم که بتوانیم مطالبات را از مسئولان پیگیری کنیم.

سروری با اشاره به اینکه در برخی از عرصه ها دچار آفت سیاست زدگی شده ایم، گفت: در عرصه اقتصاد و فرهنگ به نوعی دچار این آفت زدگی شده ایم و به دنبال این هستیم که اجازه ندهیم در عرصه اجتماعی دچار این آفت زدگی شویم.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر افزود: هر عرصه ای که دچار سیاست زدگی شود به نوعی بستری برای فرافکنی و فرار مسئولان از پاسخگویی ایجاد می کند.

سروری تصریح کرد: امروز برخی مسئولان برای عدم پاسخگویی نسبت به ضعف هایی که در حوزه عملکردشان دارند با کشاندن مسائل مختلف و جناحی و سیاسی کردن موضوعات فضا را از نقد و پاسخگویی خارج می کنند و مشکلات روی هم تلنبار می شود.

وی بیان کرد: عرصه اجتماعی امروز بی سامان است حقوق مردم تضییع می شود متأسفانه زمینه خوبی برای پاسخگویی از طرف مسئولان ایجاد نشده است.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر با بیان اینکه مردم از موضوع اعتیاد در شهر رنج می برند گفت: ناهنجاری های اجتماعی، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، حمل ونقل، آلودگی هوا از دیگر مشکلات شهروندان است.

به اعتقاد سروری، مسئولان با توجه به اینکه در فرایند سیاسی خود را مسئول می بینند نتیجه این می شود که موضوعات اجتماعی معلق بماند.

وی در ادامه اضافه کرد: به عنوان مثال آلودگی هوا چند هفته مردم را آزار می دهد و چون مطالبه جدی مسئولان نیست چند جلسه برگزار می کنند و بعد موضوع را به سال آینده موکول می کنند.

سروری تأکید کرد: اگر مجموعه های دلسوز انقلاب این عرصه را به دست نگیرند و عناصر نامحرم و به نوعی معاند نظام وارد این عرصه شوند مشکلاتی برای مردم ایجاد می کنند.

وی تأکید کرد: این عرصه رها شده است و مجموعه خدمت گذاران آبادانی و پیشرفت با این فلسفه شکل گرفته که با چارچوب نظام و مبتنی بر تقویت نظام اقدام کرده و مطالبات اجتماعی را پاسخگو باشند.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر افزود: این مجموعه فعلاً در ایستگاه انتخابات توقف کرده و ظرفیت سازی برای شورا می کنیم؛ البته صرفاً مصرف این مجموعه انتخاباتی نیست.

وی با اشاره به اینکه زنجیره ای از تعامل بین شورا، شهرداری و دولت ایجاد می کنیم، گفت: اتاق فکر ایجاد کرده و از کانال های مختلف موضوعات را پیگیری می کنیم؛ فلسفه وجود خدمت گذاران مبتنی بر پیگیری حقوق مردم است.

سروری در پاسخ به این پرسش که اختلاف نظرهایی بین شورا، شهرداری و دولت وجود دارد و همین امر باعث بروز مشکلاتی برای شهر می شود، گفت: زمانی که سیاست زدگی وارد عرصه اجتماعی شود به ظرفیت سوزی به جای ظرفیت سازی می رسیم.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر افزود: تعامل دولت و شهرداری می تواند معضلات مردم را برطرف کند و این تعاملات نباید به تقابل تبدیل شود چرا که ذائقه مردم را تلخ می کند.

وی افزود: اگر بتوانیم آهنگ غیرسیاسی در عرصه مدیریت شهری را پیش ببریم، می توانیم برای ارائه خدمات تعامل کنیم و یک شورای غیرسیاسی رقم بزنیم.

سروری یادآور شد: باید یک شورا با نگاه خدمت مدار داشته باشیم و نباید مواضع سیاسی و مطالبات جناحی را در شورا پیگیری کنیم.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر با بیان اینکه با تعامل حداکثری مبتنی بر استقلال شوراها و شهرداری حرکت می کنیم، گفت: شورا و شهرداری نباید دولتی شوند البته نباید ضددولتی هم شوند.

وی با تأکید بر این موضوع که در دوره آینده تلاش می کنیم دولت و شهرداری در تعامل حداکثری باشند گفت: شاهد هم افزایی دولت و شهرداری خواهیم بود و آنها را آشتی خواهیم داد.

سروری در خصوص ورود سیاسیون به شورای شهر گفت: حرف ما این نیست که سیاسیون نباید در شورای شهر شرکت کنند چرا که شخصیت های سیاسی صاحب ظرفیت ها و کارآمدی در مدیریت شهری هستند که می تواند برای شهر مؤثر باشد اما نباید نگاه سیاسی در عرصه مدیریت شهری داشته باشند.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر افزود: یعنی افراد سیاسی با نگاه سیاسی در شورا حضور پیدا نکنند و حضور آنها مبتنی بر نگاه اجتماعی و تخصصی باشد.

سروری تأکید کرد: اگر سیاسیون با نگاه سیاسی وارد شورا شود به طور قطع دچار خسارت غیرقابل جبران می شویم مانند مواردی که شورای اول رخ داد.

وی به شورای سوم اشاره کرد و گفت: در شورای سوم با وجود اینکه طیف های مختلف وجود داشت اما کمترین چالش های سیاسی را در آن داشتیم و همین موضوع باعث می شود که خسارت های کمتری به شهر وارد شود.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر بیان کرد: افراد سیاسی می توانند وارد شورا شوند اما نباید سیاسی عمل کنند.

سروری با بیان اینکه تعداد اعضای شورای شهر در این دوره افزایش یافته است گفت: این موضوع هم تهدید و هم فرصت است.

وی در این باره توضیح داد و گفت: تهدید برای این است که تعداد افراد زیاد است و احتمال شکل گیری فراکسیون های سیاسی مانند مجلس بالاست و در شورای شهر این امر یک سهم مهلک است.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر ادامه داد: مجلس نهاد سیاسی است اما شورا نباید سیاسی باشد و فراکسیون های آن باید کاملاً تخصصی با موضوعات شهری باشد، اگر فراکسیون های سیاسی تشکیل شود این تهدید است.

سروری یادآور شد: افزایش افراد هم فرصت است چرا که امکان پاسخگویی را افزایش می دهد و همچنین فراکسیون ها از نظر کمی و کیفی افزایش یافته و امکان تصمیمات کارشناسی تر را افزایش می دهد.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر به بحث نظارت در شورا اشاره کرد و گفت: نظارت دلسوزانه و مبتنی بر رفع معایب است این نظارت باید قاطع و دلسوزانه باشد.

وی بیان کرد: شورای شهر و شهرداری بیشترین سطح ارتباط با مردم را دارند و بیشترین سطح تماس مردم و نظام در شهرداری است و مردم نیازمند حمایت مستمر و گسترده هستند و باید نظارت مستمری بر شهرداری ها شود تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

سروری ادامه داد: افزایش تعداد نمایندگان امکان نظارت و توسعه را بیشتر می کند.

وی در خصوص لیست گفت: لیست واحدی تشکیل می دهیم و تلاش بر این است که به گزینه های مطلوب برسیم و در چند روز آینده لیست نهایی خواهد شد.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در خصوص انتخاب شهرداری توسط شورا گفت: یکی از وظایف اصلی شورا انتخاب شهردار است و طبیعتاً باید مدیری انتخاب شود که شهر را به خوبی آباد کند.