سرهنگ "حسین براری" افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر یک مورد عربده کشی و تهدید شهروندان با استفاده از اسلحه گرم در سه راه مسکن ماموران کلانتری 19 طاقبستان به سرعت وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران در محل، مشاهده شد که فردی با در دست داشتن یک قبضه اسلحه پلاستیکی اقدام به عربده کشی و فحاشی و تهدید شهروندان می کند لذا ماموران پلیس وارد عمل شدند و فرد مذکور را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده است.

سرهنگ شیرزادی یادآور شد: از تمام توان خود استفاده می کنیم تا چنین هنجار شکنانی فرصت عرض اندام و ایجاد مزاحمت برای مردم را نداشته باشند.

دستگیری 2 نفر شرور سابقه دار

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد: 2 نفر از اشرار و اوباش سابقه دار شهر کرمانشاه توسط ماموران انتظامی این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ "حسین براری" در رابطه با این موضوع گفت: در پی اعلام مرکز فریتهای پلیس مبنی بر یک فقره درگیری و تیراندازی در شهرک کسری ماموران کلانتری 13 فردوسی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران درمحل شخصی در حالی که از ناحیه سر دچار مصدومیت شده بود به ماموران مراجعه و اظهارداشت که 2 نفر با یک دستگاه پژو پارس با استفاده از شمشیر مرا مورد ضرب وشتم قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اظهارداشت: با تحقیقات ماموران مشخص شد که متهمان از اشرار سابقه دار هستند که تحت تعقیب پلیس اطلاعات استان نیز قرار دارد، از این رو با اقدامات اطلاعاتی متهمان در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ براری افزود: متهمان که سابقه چندین فقره شرارت و تیراندازی دارد با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تاکید کرد: پلیس با اقتدار با کسانی که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی را داشته باشند و برای مردم ایجاد مزاحمت کنند، برخورد خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که افراد هنجار شکن برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند و قوانین را زیر پا بگذارند.

ضرورت جابجایی میدان میوه وتره بار کرمانشاه

رئیس پلیس راهور استان گفت: جابجایی میدان میوه و تره بار کرمانشاه از هسته مرکزی شهر، یک ضرورت است.

سرهنگ "فضل الله شیری "در این مورد گفت: رفت و آمدهای روزانه به میدان بار و خیابان های منتهی به آن ضرورت جابجایی آن را بیش از پیش نمایان می کند.

وی افزود:ساماندهی ترافیک معابر شهری مستلزم ساماندهی مشاغل مزاحم است.

رئیس پلیس راهور استان اظهارداشت: رفت و آمد و رجوع وانت ها و کامیون ها به میدان میوه و تره بار سهم بسزایی در ایجاد ترافیک خیابان های منتهی به میدان بار و حتی هسته مرکزی شهر دارد.

سرهنگ شیری تصریح کرد: ضرورت جابجایی میدان میوه و تره بار از سال های گذشته دغدغه مسئولان راهور بوده است چرا که در این خیابان به دلیل نداشتن زیر ساخت های لازم و سطح سرویس نامناسب و بافت قدیمی محل کنونی میدان بار، وجود ادارات مختلف و مزارشهدا، یک نوع عدم تناسب بین حجم خودروها ورودی و خروجی و ظرفیت معابر اطراف آن وجود دارد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد : این وضعیت ترافیکی با وجود ماموران در محل برطرف نمی شود و باید ضمن شناسائی عوامل ترافیک زا نسبت به انتقال مشاغل مزاحم قدام عاجل از سوی مدیریت شهری کرمانشاه انجام شود.

کشف 100هزار نخ سیگار قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف 100هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسین براری" در این رابطه گفت: ماموران پاسگاه بیلوار در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی در جاده باتمان به سمت کامیاران به یک دستگاه خودرو پزو 405 مشکوک و نسبت به توقیف ان اقدام نمودند.

وی افزود: ماموران کلانتری با شیوه و شگردهای خاص پلیسی توانستند خودرو مظنون را پس از طی مسافتی متوقف و پس از بازرسی از آن تعداد 100 هزار نخ سیگار قاچاق کشف کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این عملیات یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر نیز با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی با بیان اینکه این محموله ها از استانهای همجوار وارد استان شده بود، گفت: انتظامی شهرستان کرمانشاه در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

کاهش 29 درصدی آمار سرقت در هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت : آماروقوع سرقت در 11 ماهه سال جاری در این شهرستان در مقایسه با آمار مشابه سال قبل 29 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ "همتعلی شکری" اظهارداشت: با حضور مستمر ماموران و افزایش گشت های انتظامی و حضور کارشناسان در مساجد و مدارس و ارائه نکات پیش گیری از سرقت خوشبختانه شاهد کاهش سرقت در مقوله ای مختلف آن از جمله سرقت خودرو، احشام، جیب بری وکش روزنی بوده ایم به طوری که آمار سرقت شهرستان به طور کلی 29 در صد کاهش داشته است.

به گفته این مقام انتظامی در این مدت 88 درصد سرقت های انجام شده کشف شده است و سارقان به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

سرهنگ شکری با بیان اینکه مقوله سرقت از جمله جرایمی است که امنیت جامعه رابه مخاطره می اندازد و بسته به نوع آن از حساسیت ویژه ای برخوردار است، افزود: در جوامع متمدن کنونی سرقت وشیوه های آن متحولشده وانواع جدیدی از سرقت نیز پدیدار شده اند که باید با ارائه روش های مناسب در جهت پیشگیری با آن مقابله کرد.

وی تاکید کرد: انتظامی شهرستان نیز در همین راستا پیشگیری و آگاهسازی اقشار مختلف جامعه با این موضوع با اعزام کارشناسان خود به جوامع هدف می کوشد اقدامات آموزشی خود را انجام می دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان اظهارداشت : انتظامی شهرستان با تمام توان وامکانات در حفاظت از جان ومال وامنیت مردم خواهد کوشید ومردم نیز می توانند گزارشات خود را از طریق سامانه 110 با پلیس میان بگذارند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در جوانرود

فرمانده انتظامی شهرستان "جوانرود" از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "داریوش محمدی" در این رابطه گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف برخورد با فروشندگان اقلام و تجهیزات ضد فرهنگی و افزایش رضایتمندی شهروندان به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ "محمدی" اظهار داشت: با توجه به موقیت مرزی و وجود بازارچه در شهرستان جوانرود و حضور مهمانان از سراسر کشور، طرح شناسایی و دستگیری عاملان توزیع اقلام ضد فرهنگی و غیرمجاز در سطح بازارچه به مرحله اجرا درآمد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در این راستا اکیپی متشکل از مأموران پلیس اطلاعات و پلیس آگاهی پس از شناسایی یکی از عاملان تهیه و توزیع تجهیزات ضد فرهنگی در داخل بازارچه مرزی طی یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگیر و از وی تعداد 50 قوطی افشانه دفاع شخصی و 50 دستگاه شوکر برقی غیرمجاز کشف کردند.

سرهنگ محمدی گفت: هدف پلیس از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش امنیت و آسایش شهروندان است.

وی افزود: پلیس با بکارگیری تمام توان خود در تأمین نظم و امنیت شهروندان لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.