گروه تحلیلی خبری "پارس" _ حسن رضایی: دراویش گنابادی این روزها دارند بهتر خود را به مردم معرفی می‌کنند. ظاهراً معنای درویشی در قرن 21، دیگر تنها به معنای روی میخ نشستن، خنجر قورت دادن، ترتیب دادن رقص سماع، گوشه نشینی و ژنده پوشی نیست.

معنای جدید درویشی معاصر مثلاً شاید آن باشد که نه تنها عزلت نشین نباشی و دنیا را طلاق ندهی، بلکه همزمان با تصاحب چند کارخانه معظم در این سو و آن سوی کشور و سکونت در یکی از بهترین مناطق تهران، به عربده کشی با قمه در خیابان بپردازی، اموال عمومی را آتش بزنی، خانه مردم را خراب کنی، خودروهایشان را آتش بزنی، سربازان مظلوم کشور را با چند نوع ماشین مختلف زیر بگیری و جوان بسیجی را با قمه، قیمه قیمه کنی! معنای درویشی در قرن 21 شاید آن باشد که وسط تمام این خونریزی ها، تنها و تنها مواظب سبیل بناگوش در رفته ات باشی تا یک وقت آتش کوکتل مولوتوف آن را نسوزاند.

اینها که گفتم، ابداً شوخی نیست. راهبان بودایی میانمار را ببینید. آنها را نیز شاید به نوعی بتوان در سلک درویشان معاصر جای داد. ما اما نسخه داخلی آن را همین جا، بغل گوش خودمان در خیابان پاسداران تهران تولید و رونمایی کرده ایم! اینکه حرف از تولید چنین دروایشی میزنم هم ابداً برای طنز و شوخی نیست. اگر تسامح مسئولین امنیتی کشور در برابر قمه کشی های آشکار دراویش وطنی طی ماه های اخیر را دیده باشید، احتمالاً شما هم در این موضوع با من موافق خواهید شد. شب شهادت حضرت زهرا(س) اما دیگر خیابان پاسداران، خود کربلا بود. نه، خود فاطمیه بود و دست های فرزندان علی(ع) را بسته بودند. فرزندان مظلوم حضرت زهرا(س) در سالگرد شهادت جانسوزش به طرز دیوانه واری توسط وحوش داعشی کشته شدند.

ظاهراً درویشی در قرن 21، دیگر تنها به معنای روی میخ نشستن، خنجر قورت دادن، ترتیب دادن رقص سماع، گوشه نشینی و ژنده پوشی نیست

قلع و قمع بسیجیان و ماموران مظلوم ناجا اما باز هم باعث نشد تا مسئولین امنیتی دستور برخورد با دواعش را صادر کنند و ریسمان از دستان فرزندان حضرت زهرا(س) بگشایند. آن سوتر داعشی های فضای مجازی اما اینقدرها هم دست بسته نبودند. مصطفی تاجزاده همزمان با جنایات دروایش توییت میکرد:« جناب روحانی! نوع مواجهه حاکمیت با مجموعه دراویش در ۴ دهه گذشته اشتباه بوده است. سرکوب آنها در حال حاضر نه خطا که فاجعه است. مانع ایجاد بحران جدید شوید.» و عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات در شلیکی دیگر می گفت:« دراویش را به حال خود بگذارید. آنها فقط در فهم از اسلام با شما تفاوت دارند. این حد را هم تحمل نمی کنید؟!»

معنای درویشی در قرن 21 شاید آن باشد که وسط تمام این خونریزی ها، تنها و تنها مواظب سبیل بناگوش در رفته ات باشی تا یک وقت آتش کوکتل مولوتوف آن را نسوزاند.

سربازان کشته و بسیجیان قیمه قیمه شد، در حالیکه دواعش فضای مجازی سرگرم عوض کردن جای شهید و جلاد بودند. دولت هم تنها نظاره گر بود. من نمی دانم چرا باید چنین اتفاق دردناکی در شب شهادت زهرای مرضیه(س) رخ دهد، این را اما می دانم که فرقه دراویش داعشی تا بوده، طرفدار اصلاح طلبان بوده اند. این را می دانم که قطب این فرقه ضاله با جناب سیدحسن خمینی و دوستانش عکس سلفی دارد. این را میدانم که قطب فرقه پیش از این از مهدی کروبی در انتخابات 88 حمایت کرده است. این را اما نمی دانم که دولت و دستگاه های امنیتی تا کی می خواهند به این فرقه ضاله امتیاز بدهند و مسامحه با دواعشی اینچنین تا کی ادامه خواهد داشت؟!