علاوه بر افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی، شما باید از عادات سمی مانند مصرف الکل و تنباکو جدا خودداری کنید تا دچار انسداد شریان ها نشوید.

 انسداد شریان ها یا همان آترواسکلروز عواقب جدی سلامت به همراه دارد و بدتر از همه این که، یک دشمن خاموش است که هیچ نشانه مشخصی ندارد. رژیم های غذایی غنی از چربی، احتمال انسداد شریان ها، افزایش کلسترول، فشار خون بالا و مشکلات گردش خون را به همراه دارد.

برای جلوگیری از این بیماری ها، ۱۲ گزینه غذایی مفید را به رژیم تان اضافه کنید:

سیر: سیر غنی از آنتی اکسیدان ها است که توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد را دارد. همچنین، مصرف سیر منجر به کاهش کلسترول شده، فشار خون را کاهش داده و منجر به بهبود جریان خون شما می شود. مصرف سیر خام از انسداد شریان ها جلوگیری کرده و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

روغن زیتون: مصرف این روغن از تشکیل کلسترول در شریان ها جلوگیری کرده و برای حفظ سلامت قلب مفید است.

آووکادو: خواص مشابه روغن زیتون را دارد و اسیدهای چرب ضروری آن از اکسیداسیون چربی جلوگیری می کند. مصرف آووکادو باعث کاهش کلسترول بد شده و به شما احساس سیری طولانی مدت می دهد.

جو: یکی از گزینه های غذایی است که نباید از وعده صبحانه حذف شود. مصرف جو به شما احساس انرژی و سیری طولانی مدت می دهد و مانع ایجاد کلسترول در دیواره های شریانی می شود.

میوه های حاوی پکتین: شامل توت فرنگی، سیب، گریپ فروت و انگور منجر به کاهش کلسترول ال دی ال خون می شوند. مصرف این میوه ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

مارچوبه: باعث کاهش سطح کلسترول بد خون می شود و از ایجاد لخته های خون جلوگیری می کند.

انار: مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها را در خود جای داده است و باعث کاهش آسیب ناشی از تجمع چربی در بدن می شود.

سویا: سویا و محصولات آن منجر به کاهش کلسترول ال دی ال شده و مصرف ۳ قاشق غذا خوری آن در روز، برای سلامت کلی قلب مفید است.

بروکلی: این سبزی تیره رنگ حاوی ویتامین کا است که منجر به حفظ سلامت شریان ها می شود.

ماهی های چرب: ماهی سالمون، ماهی تن، ماهی ساردین و ماهی قزل آلا از جمله گزینه های سرشار از امگا ۳ برای جلوگیری از تشکیل لخته های خون هستند و منجر به کاهش فشار خون می شوند. حداقل یک گزینه از این ماهی ها را هفته ای سه بار بخورید.

بادمجان: این سبزی تیره رنگ سبب پاک کردن شریان ها و کاهش کلسترول می شود. بادمجان حاوی فیبرهای محلول برای حفظ سلامت قلب است.

زردچوبه: این ادویه زردرنگ یک غذای ضد التهابی است که از آسیب های ناشی از تجمع چربی در دیواره شریانی شما جلوگیری می کند و خطر ابتلا به لخته شدن خون را کاهش می دهد.