به گزارش پارس ، این کارگردان سینما و تلویزیون در گفت وگو باایسنا، گفت: تاکنون ۷۵ درصد از تصویربرداری سریال « دودکش» انجام شده است و فکر می کنم به لحاظ بودجه بیشتر تهیه کننده باید توضیح دهد که آیا تاکنون عوامل مشکلات مالی داشتند یا خیر؛ اگر هم مشکلات مالی حاکم بوده باید بگویم بسیار کمتر از گروه های دیگر بود که در این زمینه معتقدم این اتفاق به برخورد تهیه کننده برمی گردد و گرنه تلویزیون هیچ تفاوتی بین ما و بقیه ی همکاران قائل نشده است.

وی افزود: در کل ایران قانون پیمان کاری به گونه ای است که در ابتدا ۲۰ درصد از هزینه کل یک پروژه باید به حساب دولت واریز شود تا مشخص شود تهیه کننده توانایی کار مورد نظر را دارد یا خیر؛ بنابراین سال هاست که در تلویزیون این اتفاق نیفتاده و گویا تهیه کننده، کسی است که پول را از تلویزیون می گیرد و تحویل عوامل می دهد در حالی که از نظر من این کار تهیه کنندگی نیست، بلکه تهیه کننده کسی است که اگر هم تلویزیون شرایط مالی خوبی ندارد و ممکن است دستمزدها دیر و زود شود خودش یکسری تزریقاتی را به لحاظ مالی داشته باشد.

*** اسپانسرها در تلویزیون جز ضربه، چیزی به همراه نداشته اند

وی خطاب به همکارانش در تلویزیون تاکید کرد: اگر در پروژه ی « دودکش» کمبود بودجه خیلی احساس نشد به خاطر برخورد تهیه کننده بود وگرنه دوستان فکر نکنند لطیفی نظر کرده تلویزیون بوده و امکانات کامل در اختیارش قرار گرفته است، ما با همه گروه ها برابر بودیم و خود تهیه کننده سعی کرده که مشکلات را کمتر کند.

کارگردان سریال ماه رمضانی شبکه یک در ادامه درباره ی حضور اسپانسرها در تلویزیون خاطرنشان کرد: حضور اسپانسرها در تلویزیون جز ضربه، چیزی به همراه نداشته است. اگر قرار باشد اسپانسر، شرکت پفک نمکی، پلاستیک سازی و… باشد، مسلما به کار ضربه می زند اما گاهی اسپانسری می آید و می گوید من برای ترویج فرهنگ حاضرم پول بدهم و سرمایه گذاری کنم؛ به عنوان مثال یکی از مدیران بیمه کشور می آید و می گوید من می خواهم فرهنگ بیمه را در کشور راه بیندازم و اصلا هم اسمی از بیمه ما نبرید که به نظر من کار درست برای حضور اسپانسرها همین است.

وی افزود: حضور اسپانسرها اگر به تبلیغ ختم نشود، خوب است، امیدوارم به روزی برسیم که تلویزیون نیازی به اسپانسرهای اینگونه که فقط کارشان تبلیغ است، نداشته باشد.

*** « نردبام آسمان» مرا آزرد

لطیفی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا سریال « دودکش» را مناسب پخش در ماه رمضان می بیند؟ گفت: هر زمان که بیننده ی من بنشیند و کارم را تماشا کند، من دوست دارم که سریالم پخش شود؛ البته در پخش ماه رمضانی یک بار تجربه بدی را داشتم؛ برای سریال « نردبام آسمان» یک سال و نیم زحمت کشیده بودم که به فاصله ۱۵ روزه برای ماه رمضان آماده شد و قطعا هم یکسری کم و کاستی هایی را به لحاظ پخش مناسبتی داشت، من « نردبام آسمان» را ۴۵ دقیقه ای تهیه کرده بودم که مجبور شدم تایم آن را ۳۰ دقیقه ای کنم؛ بنابراین تمام نقاط تعلیقم برهم ریخت و انتظاری که از کارم از سوی بیننده داشتم، اتفاق نیفتاد به همین خاطر « نردبام آسمان» کمی مرا آزرد.

این کارگردان توضیح داد: برای پخش سریال « دودکش» در ماه رمضان اتفاقا اخیرا با مدیر شبکه تماس گرفتم و با ترس و وحشت گفتم « دودکش» من ۴۵ دقیقه ای است قرار نیست که ۳۰ دقیقه ای شود؟ ! که ایشان گفتند خیر، همان ۴۵ دقیقه ای می ماند و من خوشحال شدم به همین خاطر خیلی برایم فرقی نمی کند که در چه فصلی کارم به روی آنتن برود.