دریافت مواد مغذی کافی برای بارداری سالم ضروری است و میزان توصیه شده بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی، در طول بارداری افزایش می یابد.

کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: "کولین" یک ماده مغذی مهم است که به رشد مغزی و نخاعی نوزاد کمک می کند، همچنین می تواند خطر ابتلای نوزاد به نقص لوله عصبی را کاهش دهد.

"فاطمه صادقی" دریافت مقادیر مناسب کولین، روی و اسیدهای چرب امگا 3 را در بهبود رشد مغزی تاثیرگذار دانست و افزود: مصرف کولین می تواند با کاهش سطح کورتیزول، در شرایط مرتبط با استرس، از جمله اختلالات روانی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 از بدن محافظت کند.

او با اشاره به اینکه  نیاز به کولین در طول بارداری به میزان کمی افزایش می یابد، گفت: غذاهای سرشار از کولین شامل شیر، گوشت و تخم مرغ است.

این کارشناس ارشد تغذیه اضافه کرد: یک رژیم غذایی متنوع می تواند نیاز بدن به کولین را تامین کند، اما برخی از زنان بارداری که از منابع غذایی کولین استفاده نمی کنند به مکمل نیاز دارند.   

صادقی یادآور شد: باید توجه داشت که تجویز مکمل باید زیر نظر متخصص صورت بگیرد، چرا که می تواند عوارضی مانند ناراحتی های گوارشی به همراه داشته باشد.