احد وظیفه امروز درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز موج بارشی از کشورمان عبور می‌کند که موجب بروز بارشهای پراکنده و وزش باد شدید در برخی از مناطق شمال غرب، آذربایجانها و سواحل غربی خزر می‌شود.

وی افزود: در ساعتهای آتی نیز بخشهایی از مرکز و شرق خزر با افزایش دما مواجه می‌شوند و در برخی مناطق شمال شرق کشور وزش باد شدید نیز رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از عصر روز دوشنبه یک سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: این سامانه بارشی بخشهایی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های البرزغربی و مرکزی و سواحل دریای خزر و رفته رفته شمال شرق کشور را در برمی‌گیرد که دستاورد آن ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید خواهد بود.

به گفته وظیفه، طی 24 ساعت آینده نیز بخشهایی از خوزستان با باد و گرد و خاک به همراه کاهش دید افقی مواجه می‌شود.

وی افزود:‌ سامانه بارشی از عصر روز دوشنبه در بخشهایی از استانهای کرمانشاه، همدان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران با شدت بیشتری فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها روز سه‌شنبه در غرب و شمال غرب کشور رخ می‌دهد و رفته رفته از ناپایداریها در این مناطق کاسته می‌شود و سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مناطقی از جنوب غرب، نواحی مرکزی، البرزشرقی، سواحل مرکزی و شرقی خزر و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور فعال می‌شود.

وظیفه ادامه داد: در روز سه‌شنبه ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید در بخشهایی از خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و اصفهان به‌وقوع می‌پیوندد.

وی توضیح داد: این سامانه روز چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور سبب بارش پراکنده و وزش باد می‌شود و به‌تدریج از کشور خارج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: از عصر روز دوشنبه تا پایان وقت چهارشنبه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد ضمن اینکه بارش در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه، اصفهان با سه درجه زیر صفر را سردترین و راسک با 32 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 20 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود.