حسین زین الصالحین در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته ثبت احوال عنوان کرد: با تاکید دولت تدبیر و امید بر صدور کارت هوشمند ملی تصمیم گرفته شد تا پایان سال 96 کارت ملی هوشمند تمام ساکنان این استان صادر شود.

وی تصریح کرد: فضا و بسترسازی خوبی با تاکید استاندار کرمان در سطح برون‌سپاری خدمات دولت ایجاد شده و دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان و ادارات پست به سرعت کارت هوشمند ملی مردم را در این استان صادر می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان تاکید کرد: مردم تا پایان سال جاری در دفاتر پیشخوان دولت و ادارات پست حضور یافته و کارت ملی هوشمند خود را دریافت کنند زیرا پس از این تمام خدمات دولت وابسته به داشتن کارت هوشمند ملی است.

وی گفت: صدور کارت هوشمند ملی دارای ضریب امنیتی خوبی است لذا برای جلوگیری از جعل، مشکلات و مسائل اسناد هویتی این کارت طراحی شده است.

زین الصالحین افزود: امیدواریم با حضور مستمر مردم بتوانیم این پروژه سنگین را در کرمان تا پایان سال 96 به بهره برداری برسانیم و دولت نیز با مصوبات خود تمام فعالیت های مردمی را از طریق کارت هوشمند ملی اجرایی کند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: بیش از یک میلیون قطعه کارت هوشمند ملی در این استان صادر شده و از جمعیت واجد شرایط این استان یک میلیون و 200 هزار نفر این کارت را دریافت نکرده اند.

وی گفت: ارائه خدمات ثبت احوال استان کرمان از طریق دفاتر پیشخوان دولت از جمله دفاتر شهید صیاد شیرازی، شهید اسدی، 17 شهریور، بهمنیار، شهید مفتح، امام‌رضا(ع)، شهید صدف، سیدالشهدا، مطهری، پارسیان، آزادی، صدرا، قرنی، مصطفی خمینی، کاراسیر، کارمانیا و شریعی مقدور است.