قیمت میوه‌ و شیرینی برای فروش در شب یلدا اعلام شد.
رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشان تهران با اعلام نرخ انواع شیرینی برای شب یلدا گفت: هیچ واحد صنفی حق افزایش قیمت‌ها را ندارد و قیمت‌های مصوب بر اساس خالص فروشی است.

علی بهرمند در خصوص آخرین وضعیت بازار شیرینی در شب یلدا اظهار کرد: واحدهای صنفی برای ارائه خدمات در شب یلدا آماده هستند و کمبودی در بازار وجود نخواهد داشت.
قیمت میوه‌ و شیرینی برای شب یلدا
رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشان تهران افزود: هر چند مواد اولیه تهیه شیرینی از جمله تخم مرغ و پودر نارگیل با افزایش قیمت همراه بوده اما، برای شب یلدا قیمت شیرینی افزایش نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه هیچ واحد صنفی حق افزایش قیمت‌ها را ندارد، گفت: قیمت‌های مصوب بر اساس خالص فروشی است و وزن جعبه‌ها نباید در قیمت محاسبه شود و این کار تخلف است.

بهرمند با اشاره به نرخ شیرینی در واحدهای صنفی درجه یک برای شب یلدا خاطرنشان کرد: شیرینی تر هر کیلوگرم 21 هزار و 500 تومان، شیرینی زبان، تافتون و برنجی هر کیلوگرم 18 هزار تومان،شیرینی دانمارکی 17 هزار و 500 تومان و کیک یزدی 13 هزار تومان در واحدهای صنفی عرضه خواهد شد.

رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشان تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا استفاده از شیرینی‌های فروش نرفته و کهنه شده توسط برخی از قنادی‌ها صحت دارد یا خیر گفت: در گذشته این کار صورت می‌گرفت اما در حال حاضر چنین مسئله‌ای وجود ندارد.
قیمت انواع میوه شب یلدا اعلام شد
خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اعلام کرد که در آستانه شب یلدا کشف قیمت عمده‌فروشی محصولات کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران انجام و مقرر شد که این قیمت‌ها تا سوم دی ‌ماه تغییر نکند.
بر این اساس حداکثر قیمت برای هندوانه ممتاز در میدان مرکزی کیلویی 2500 تومان و حداکثر قیمت برای انار ممتاز 8000 تومان در نظر گرفته شده که نهایتا 35 درصد افزایش قیمت نسبت به این نرخ‌ها باید در سطح شهر اعمال شود.
قیمت میوه‌ و شیرینی برای شب یلدا


حسین مهاجران اظهار کرد: بر اساس جلسه امروز اتحادیه‌های بخش خصوصی و مسئولان بخش دولتی مقرر شد قیمت 54 قلم انواع میوه، سبزی و صیفی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار کشف، تصویب و اعلام شود همچنین مقرر شد قیمت‌های مذکور تا سوم دی ماه تغییر نکند تا تقاضای ناشی از شب یلدا برای این محصولات فروکش کرده و به حالت طبیعی بازگردد.

وی افزود: بر این اساس قیمت میوه‌هایی مانند انار از 3000 تومان به عنوان قیمت کف تا 8000 تومان به عنوان قیمت ممتاز در نظر گرفته شده و از سوی دیگر نیز هندوانه از 1200 تومان تا 2500 تومان به عنوان هندوانه ممتاز کشف قیمت شده است البته نرخ ممتاز در میوه‌ها مربوط به میوه و تره‌بار دست‌چین شده، جدا شده و لوکس است که در این صورت به عنوان مثال برای انار حداکثر و سقف قیمت کشف شده 5500 تومان و برای هندوانه 2000 است.

همچنین میوه‌های پرمصرفی مانند پرتقال جنوب از 3000 تومان تا سقف 4500 تومان و پرتقال شمال از 800 تومان تا 1500 تومان، سیب زرد از 1000 تومان تا 3000 تومان و سیب قرمز از 1000 تا 2500 تومان، کیوی از 1500 تا 2500 تومان، نارنگی انشو از 1500 تا 3500 تومان و دیگر انواع نارنگی نیز پایین‌تر از این سقف قیمتی در نظر گرفته‌ شده‌اند.

 

 

بر اساس جلسه مشترک امروز بین اتحادیه بارفروشان، اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، نماینده جهاد کشاورزی تهران و مسئول واحد بازرسی نظارت اصناف میوه و مرکزی انبار تهران، نرخ انواع میوه، سبزی و صیفی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار کشف شد که به شرح ذیل است:

 

 

قیمت میوه‌ و شیرینی برای شب یلدا