همزمان با شب میلاد این 2 مخلوق پاک خداوند، گلبانگ نقاره‌ های حرم مطهر رضوی، مولود نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را بشارت دادند و با طنین نوای نقاره ها، بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) و شهر مشهد غرق در شادی و سرور شد.
هزاران زائر و مجاور همزمان با غروب 16 ربیع الاول خود را به پابوسی آستان حضرت امام رضا (ع) رساندند تا به ساحت مقدس آن حضرت عرض ارادت کرده و دلهای مملو از عشق و شور خود را با پنجره فولادش گره زنند و کبوتر بی قرار دلهایشان را در آسمان شهر خورشید هشتم به پرواز درآوردند.
تمام شهر بالاخص آستان ملائک پاسبان رضوی چراغانی و آذین بندی شده و خادمان این بارگاه با عود و سپند آماده پذیرایی از خیل عاشقان و زائرانی هستند که از سراسر جهان برای عرض تبریک و شادباش به این حرم نورانی مشرف می شوند.
عطر محمدی در سراسر اماکن متبرکه، مشام جان را نوازش می دهد و آستان ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مملو از بوی خوش معنویت است.
آیین ویژه شب میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع) سه شنبه شب در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداختند.
یکی از سخنرانان در این مراسم به وصف ویژگی های بارز پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) پرداخت و گفت: در قرآن کریم با الفاظ و بیانات بسیار خوش آهنگ و پرمغز، به تمجید و ستایش نبی مکرم اسلام (ص) پرداخته شده است.
حجت الاسلام سعدی افزود: شخصیت پیامبر اسلام (ص) دارای ابعاد وسیع و والایی است و خداوند از اخلاق آن حضرت به عنوان 'عظیم' تعبیر کرده است که همه ذرات و انس و جن و همه ملائک سر تعظیم نسبت به ایشان فرو می آورند.
وی اظهار کرد: امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) نیز دوران شکوفایی معارف اهل بیت (ع) بود و شخصیت آن حضرت آنچنان جامع و برجسته بود که علاوه بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل سنت نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده اند.
همزمان با این مراسم، آیین ویژه شب میلاد در بقاع متبرکه، مساجد، اماکن مذهبی و تکایای مختلف مشهد و سایر شهرستان های استان خراسان رضوی نیز برگزار شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053