به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، حجت الاسلام رحیم جعفری گفت: از همان لحظات ابتدایی وقوع زلزله، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور با راه اندازی کمپین ها و پویش های استانی توسط کارکنان و اصحاب فرهنگ و هنر استان ها آمادگی خود را برای کمک به زلزله زدگان اعلام کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کمک های نقدی و غیر نقدی هنرمندان و کارکنان ادارات سراسر کشور خصوصاً استان های تهران کردستان، همدان، لرستان، خوزستان، خراسان رضوی، کرمان، بوشهر، البرز و سمنان سریعا ارسال شد و توسط همکاران این مجموعه در مناطق آسیب دیده توزیع شد.

بیش از یک میلیارد تومان کمک از هنرمندان کرمانشاه به مناطق زلزله زده ارسال شده است

جعفری، با اشاره به جمع آوری بیش از 100 میلیون تومان کمک نقدی توسط هنرمندان استان و ارسال کمک های غیرنقدی هنرمندان سراسر کشور به ارزش بیش از یک میلیارد تومان بیان کرد: برگزاری سوگواره شعر کردی" ئیواره شعر گلاریژان"، پخش فیلم توسط انجمن سینمای جوان، برگزاری جلسات کتابخوانی و قصه خوانی، اهدای کتاب های کودک و نوجوان، توزیع اسباب بازی در بین کودکان، مشاوره کودک، راه اندازی پایگاه های نقاشی و اجرای نمایش عروسکی در مناطق آسیب دیده از جمله اقدامات این اداره در راستای خدمت رسانی به زلزله زدگان بوده است.

وی به برپایی غرفه امام علی(ع) و چادر هنرمندان در سیزدهمین نمایشگاه کتاب برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی نیز اشاره کرد و گفت: اکثر ناشران شرکت کننده در نمایشگاه و چند تن از نویسندگان استان بخشی از فروش خود را برای کمک به آسیب دیدگان اختصاص دادند و همچنین غرفه انتشارات "خط سفید" کل فروش خود را به آسیب دیدگان زلزله سرپل ذهاب اهدا کرد.

حجت الاسلام جعفری، بیان کرد: همچنین به منظور تسکین دردها و آلام آسیب دیدگان این حادثه، انجمن نمایش استان چندین نمایش خیابانی را در مناطق زلزله زده برنامه ریزی و اجرا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ادامه داد: طی مکاتبات صورت گرفته با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور، وزارت فرهنگ و راشاد اسلامی و استانداری کرمانشاه، آمادگی خود را برای ساماندهی، سازماندهی و مدیریت کمک ها اعلام کرده ایم تا به لطف خداوند این کمک ها به صورت منطقی و درست در بین آسیب دیدگان توزیع شود.

وی گفت: چندین کنسرت در کرمانشاه و تهران برنامه ریزی شده که درآمد حاصل از این رویدادها برای کمک به مناطق زلزله زده استان صرف خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، عنوان کرد: از فردا طرح کتاب گردانی در سراسر کشور آغاز می شود که این برنامه نیز در مناطق زلزله زده استان با قوت بیشتری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ظرفیت عظیم اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز بهره گرفته است، افزود: به تمام کانون‌های فرهنگی هنری استان کرمانشاه ابلاغ کرده‌ایم که با قوت و جدیت تمام و با همکاری مساجد، خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان زمین لرزه را تسریع بخشند.

حجت الاسلام جعفری، تقویت روحیه آسیب دیدگان، ایجاد فضای نشاط و امید در این مناطق و کمک به بازماندگان را از اهداف برنامه های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود: با توجه به درخواست هنرمندان سراسر کشور برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در مناطق زلزله زده استان ان شاءالله با برنامه ریزی صحیح زمینه حضور این گروه ها را به زودی فراهم می کنیم.