آیین بزرگداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار پنج‌شنبه 25 آبان در تالار فرشچیان اصفهان با حضور امیر هلاکویی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی، حجت الاسلام و المسلمین انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسئولان استانی، کتابداران و خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی برگزار شد.

در این مراسم از شهید حججی به عنوان فعال حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تجلیل و هدیه ویژه و لوح تقدیر از سوی دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نیابت از شهید به مادر و خواهر شهید حججی اهدا شد.

مادر شهید حججی در سخنانی کوتاه از علاقه ویژه او به هیئت و روضه گفت و ادامه داد: محسن نذر کتاب می‌کرد و آنها بر سر قبور شهدا می‌گذاشت، هفته قبل از اعزام هم تعداد زیادی کتاب خریداری کرده بود تا توزیع کند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های مذهبی و خاطرات شهدا جزو علاقمندی‌های شهید بود، گفت: تأکید می‌کرد هر کس باید شهیدی را به عنوان الگو داشته باشد و محسن شهید کاظمی را به عنوان شهید الگوی خودش انتخاب کرده بود.

خواهر شهید حججی هم با تأکید بر این که ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ادامه راه شهید است، ابراز داشت: محسن همیشه تأکید می کرد که کتاب معرفت انسان را بالا می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دوستان شهید نقل می‌کرد که در زمان سربازی، در محل خدمت کتابخانه ایجاد کرده بود، اضافه کرد: وقتی برای نخستین بار اردوی راهیان نور را شرکت کردم برادرم کتاب شهید همت را به من هدیه داد، همان جا احساس کردم که چقدر شبیه به شهدا شده است.