از سال 2003 که کنکورد، اولین هواپیمای مسافربری فراصوت دنیا، به کار خود پایان داد، کمپانی های بسیاری تلاش کرده اند پرواز های فرا صوت را برای مسافران فراهم آورند.

پیشتر «بلِیک شول» (Blake Scholl) موسس و مدیر عامل شرکت «Boom Supersonic» در مورد رویای خود به منظور ارائه هواپیمای مافوق صوت مسافربری صحبت‌هایی را مطرح ساخته بود . آقای شول به تازگی در کنفرانسی در دبی جزئیات جدیدی از هواپیمای مسافربری 55 نفره خود را تشریح کرده است.

هواپیمای مسافربری مافوق صوت Boom (+ عکس)

هواپیمای مسافربری Boom در کنار نمونه آزمایشی Baby Boom

او در این باره اعلام کرده که تا سال 2025 امکان استفاده تجاری از این هواپیما فراهم خواهد شد. آقای شول همچنین خبر از نخستین پرواز آزمایشی نسخه کوچکتر این هواپیما به نام «Baby Boom» از سال 2018 میلادی و باسرعت 2330 کیلومتر بر ساعت داده است.

این مدیرعامل بلندپرواز، قول قیمت پرواز در حد کلاس تجاری فعلی را داده و البته امیدوار است به مرور قیمت پروازهای این هواپیما برای مسافران مقرون به صرفه تر شود.

در صورت ورود این هواپیما به ناوگان هوایی شرکت های مسافربری، فاصله لندن تا نیویورک تنها در عرض 3 ساعت و 15 دقیقه طی خواهد شد.

هواپیمای مسافربری مافوق صوت Boom (+ عکس)

هواپیمای آزمایشی Baby Boom

در نهایت انتظار می رود این هواپیما بتواند به حداکثر سرعت 2714 کیلومتر بر ساعت دست یابد که این مقدار حدود 160 کیلومتر بر ساعت از حداکثر سرعت کنکورد نیز بیشتر است. Boom همچنین 30 درصد سوخت کمتری نسبت به کنکورد مصرف کرده و موتورهای آن صدای کمتری خواهند داشت.

آقای شول اعلام کرده تا کنون تعداد 76 سفارش از 5 شرکت هواپیمایی دریافت کرده؛ البته او نام این شرکت ها را بیان نکرد.

هواپیمای مسافربری مافوق صوت Boom (+ عکس)