ما معتقدیم آمریکایی‌ها تعمدا زدند(منظور از«ما» همه ایرانی‌ها به جز آقای زیبا کلام) و به فرمانده ناو هم مدال دادند(اینکه به فرمانده وینسنس به خاطر زدن ایرباس مدال دادند را علاوه بر مردم ایران، خود راجرز، مردم آمریکا و 6 میلیارد نفر دیگر، غیر از زیباکلام قبول دارند!) «ما» (من خودم تنهایی!) دیدیم خوب نیست همه آدم‌های جهان یک طرف باشند و زیباکلام طفلکی تک و تنها یکطرف، برای همین با یک جَست(از آن مدل جست‏هایی که ایشان از روی پرچم کشور محبوبش می‏زد) خودم را به ایشان رساندم و برای به دست آوردن دلش!
خواستم تا تحلیلش از حادثه هدف قرارگرفتن ایرباس ایرانی با 290 مسافر توسط ناو وینسنس را بنویسد. تا به جای طنز بنده، تحلیل واقعی! ایشان چاپ شود به همین منظور کاغذ و خودکار و ماست به میزان لازم در اختیارش قرار گرفت و نوشته زیر همان نوشته فوق‏الذکر است:
فرمانده ناو وینسنس قصد داشت با شلیک موشک مقداری مرغ دریایی را شکار کند. تا سربازهایش دلی از عزا دربیاورند.
موشک اشتباهی به ایرباس ایرانی خورد و موجب این شد که سالیان سال پشت سر آمریکایی‏های بشردوست حرف دربیاورند. البته برخورد موشک به ایرباس به جای مرغان دریایی به خاطر اشتباه در نشانه‏گیری یا ضعف سخت‌افزار ناو نبود. مو لای درز کار آمریکایی‏ها نمی‌رود بلکه عوامل دیگری در این برخورد سهوی دخیل بوده‏اند که به مهم‌ترین‏شان اشاره می‏کنم:
1- بزرگ بودن بیش از حد ایرباس مدل ای سیصد، 54 متر طول هواپیما؟! چه خبره مگه؟ همین رو دوتا هواپیمای کوچک‌تر می‏گرفتین راحت از کنار موشک رد می‏شد!
2- سرعت زیاد ایرباس: ناو وینسنس قبل از شلیک، سرعت ایرباس را در نظر گرفته بود و اگر ایرباس با همان سرعت حرکت می‏کرد بعد از رد شدن موشک به آن نقطه می‏رسید، اما سرعت زیاد و کمی انحراف به چپ ایرباس باعث برخورد با موشک شده که کروکی پلیس دریاور هم این ادعا را تایید می‌کند!

3- بزرگ‌ترین اشتباه، پریدن ایرباس بود: پرواز شماره 655 از فرودگاه بندر عباس به پرواز درمی‌آید، که این حرکت خودش اشتباه بزرگی است، چون فرودگاه همان طورکه از نامش پیداست محل فرود است نه به هوا برخاستن! در نتیجه ایرباس مقصر است و باید اعمال قانون شود. همین!