پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- متاسفانه یکی از پرتکرارترین واکنش ها توسط مدیران جدید دولتی و شهری، زیر سوال بردن خدمات و تلاش های مدیران قبلی بوده تا بدین صورت خود را ناجی مردم نشان دهند. وای به روزی که در این راستا؛ مردم قربانی جناح بندی ها و غرض ورزی های سیاسی شوند. یکی از این اقدامات سیاسی که توسط شهرداری تهران صورت پذیرفته، تعطیلی خط 7 متروی تهران به بهانه عدم ایمنی مناسب بوده که وضعیت حمل و نقل عمومی را نیز این تعطیلی به تبع خود مختل نموده است.

ناصر امانی (معاون سابق برنامه ریزی شهرداری تهران) برخی از اظهارنظرها پیرامون عدم ایمنی خط 7 مترو تهران را ناشی از عدم بررسی کارشناسی و تقابل سیاسی دانسته و عنوان می کند: در زمان افتتاح خط 7 متروی تهران برخی شائبه ها پیرامون عدم ایمنی خط 7 مترو وجود داشته که در همین راستا هیئتی به ریاست آقایان دنیامالی(رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر) و آقای اقبال شاکری که هردو بزرگوار دکترای این زمینه را دارند، برگزار گردید. طبق بررسی های بزرگواران اعلام شده بود که به اندازه نیاز و عبور واگن ها هواکش تعبیه شده است. برخی از اعضای شورای شهر که قانع نشده بودند همچون آقای رحمت الله حافظی خودشان هیئت دیگری برای بررسی این موضوع تشکیل داده و از نزدیک اقدامات ایمنی به آنها توضیح داده شد و همچنین مساله استحکام لازم ریل های قطار برای عدم واژگونی نیز بررسی گردید و دیگر اعضای شورای شهر نیز توضیحات را پذیرفتند، حالا چه شده که عده ای دوباره بر طبق عدم ایمنی می کوبند، اینجاست که شائبه های نظرات غیرکارشناسی برای ایجاد خوراک رسانه ای و سیاسی مطرح می شود. معاون سابق شهرداری تهران همچنین انتشار برخی از تصاویر که کابل های برق بیرون افتاده از مترو را نمایش می دهد، حاصل شیطنت رسانه ای دانسته و در این باره عنوان نمود: طبیعی است که وقتی پروژه ای همزمان افتتاح شده و در حال تکمیل می باشد شاهد کابل های برق بیرون افتاده برای تکمیل پروژه باشیم. رسانه ها با انتشار چنین تصاویری صرفا به دنبال جذب مخاطب برای القای اهداف خود هستند

عضو هیئت رئیسه شورای شهر چهارم نیز نسبت به شبهه افکنی های مدیران شهرداری تهران پیرامون خط 7 مترو ابراز تاسف کرده و عنوان می کند: با توجه به مشکلاتی که در شهر تهران در حوزه ترافیک وجود دارد در هر مقطعی که فرصت برای توسعه حمل و نقل عمومی به ما دست می داد سعی می کردیم از ظرفیت بوجود آمده استفاده کنیم. برخی از تونل ها و پل ها حتی بدون افتتاح مورد بهره برداری قرار می گرفت مثلا پل های تقاطع اتوبان امام علی (ع) و اتوبان ارتش هنوز افتتاح نشده ولی مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته است. این امر نشان می دهد که شهرداری تهران در دوره قبل به دنبال نمایش اقدامات خود نبوده بلکه صرفا خدمت رسانی سریع و به موقع را در دستور کار خود قرار داده است.

دوستان و مدیران شهردار جدید به جای اینکه مساله را حل کنند صورت مساله را پاک کرده اند، بهتر است آقایان در شهرداری تهران بگویند که در این مدت که تصدی مدیریت شهری را بر عهده داشته اند چه اقداماتی برای تکمیل پروژه های شهری به ویژه مترو تهران انجام داده اند. آیا به غیر از نقد خدمات گذشته اقدامی ایجابی به منظور رفاه عمومی مردم صورت گرفته است! آیا در راستای تکمیل خط 7 متروی تهران اقدامی قابل وصف توسط آقای نجفی صورت پذیرفته است! اینکه نگاه های صرفا جناحی و حزبی منجر به تعطیلی مترو شود، نمایشی بوده که بزرگترین ضربه اش متوجه شهروندان تهرانی می گردد.   اقدام شهردار تهران نه تنها حمل و نقل عمومی مردم را با مشکل روبرو کرده بلکه فعالیت های خط مترو 7 را هم از بین برده است. در این چند ماهه الحمدالله هیچ مشکلی پیرامون عبور و مرور مردم بوجود نیامده و همزمان با حرکت متروها می توان نقصی های موجود را برطرف نمود.