فاطمه دانشور  روایت تلخی از ماجرای دو کودک بازگو کرد که به دلیل اعتیاد والدین و زندانی بودنشان، این کودکان مجبور بودند در خانه ای زندگی کنند که انواع خشونت ها را به این دو کودک روا داشته باشند.

وی در این باره گفت: دو دختر شش و سه ساله که والدینشان به دلیل حمل مواد مخدر چند وقتی است در زندان به سر می برند به همسایه معتاد سپرده می شوند و دختر شش ساله برای ماندن در خانه همسایه معتاد انواع آسیبها را متحمل می شده و تقریبا همه کارهای خانه حتی آشپزی بر گردن او افتاده بود.

وی ادامه داد: به طور مثال خواهر سه ساله این کودک می توانست غذا بخورد ولی خواهر بزرگتر از خوردن غذای کافی محروم بود به گونه ای که به عمد گرسنه می ماند در حالی که بقیه در حضورش غذا می خوردند.

عضو سابق شورای شهر ادامه داد: روی دست بچه ها آثار خراش چاقو و زخم کهنه مشهود بود و بسیاری از آسیبها و شکنجه های دیگر که در گزارش مددکار شعبه مهرآفرین در مشهد مستند وجود دارد.

وی با تاکید بر تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان گفت: این دو کودک را نجات دادیم و تحویل بهزیستی دادیم ولی در هفته حداقل20 کودک بدسرپرست را از دنیای سیاه کودک آزاری نجات می دهیم به این دلیل که وقتی والدین به هر دلیل گرفتار زندان می شوند و هیچکس را ندارند، کسی یا جایی باید به فوریت جویای وضعیت کودکان شان شودولی نمی شود.

دانشور تصریح کرد: این عدم توجه و غفلت مسئولان، حیات خیلی از کودکان را که دچار وضعیت مشابه هستند به مخاطره می اندازد و لازم است در لایحه حمایت از کودک به طور مشخص و شفاف این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: تو جه خاص و ویژه به وضعیت فرزندان زندانیان با تاکید بر نگاه مددکاری که این موضوع نباید مورد غفلت قضات اینگونه پرونده ها قرار گیرد از نکات مهم دیگر است.در این پرونده، کودکان چهار ماه شرایط بدی را تحمل کردند که می توانست با هوشمندی قاضی پرونده، خیلی زودتر جلوی کودک آزاری گرفته شود.

دانشور ادامه داد: اغلب این کودکان بسیار به هم وابسته اند و با توجه به شرایط نگهداری کودکان در بهزیستی و اختلاف سنی که دارند از هم جدا می شوند و هر یک در یکی از مراکز بهزیستی نگهداری می شوند به همین دلیل درخواست داده بودیم شرایطی در مراکز بهزیستی ایجاد شود که بتوانند خواهرها و برادرها را از هم جدا نکرد.