محمدرضا دشتی اردکانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار، گفت: رسانه‌ها مسائلی را مطرح می‌کنند که ما از انتقادهای آنها سود می‌بریم. خبرنگار رسالت بزرگی دارد و کار آنها را مثل حضرت زینب می‌دانم.

رییس کانون سردفتران با بیان اینکه برای قشر خبرنگار احترام ویژه‌ای قائل هستم، اظهار کرد: خبرهایی شفافی که اعلام می‌کنند تبعاتی دارد دارد که اجر آن را در آخرت می‌گیرند. امیدوارم خبرنگاران هیچ وقت درگیر مسائل باندی و جناحی نشوند.

او به شهادت «محسن حججی» به دست عوامل تکفیری داعش اشاره کرد و گفت:‌ شهادت حججی که اخیرا توسط داعش شهید شد یک پیام بزرگ داشت که از هزاران فیلم و سخنرانی تاثیر گذار‌تر بود. دشمن از اراده او می‌ترسید و او ثابت کرد که ایران ضد تروریست است. من از طرف جامعه حقوقی و سردفتران خدمت ملت ایران، خانواده محترم شهید حججی و رهبر انقلاب تسلیت عرض می‌کنم.

دشتی اردکانی با اعلام اینکه در سال ۹۵ ، ۱۲میلیون و ۹۵۸هزار و ۱۵۱ سند ثبت شد، گفت: بیشترین آمار ثبت سند در سال ۹۵ برای تهران ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۱۴۸ مورد بوده است که بعد از آن خراسان رضوی است. کمترین آمار نیز متعلق به ایلام است.

او ادامه داد: در چهار ماه اول امسال نیز ۳ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۶۴۵ سند بوده که باز هم آمار تهران بیشترین بوده است. در سال ۹۵، ۱۹۲ میلیارد تومان دفا‌تر حق ثبت وصول کردند و به حساب خزانه واریز کردند.

رییس کانون سردفتران در پاسخ به سوال خبرنگار که آیا امسال برای جذب سردفتر آزمون برگزار می‌شود یا خیر؟ گفت: برگزاری آزمون با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و تا آنجا که اطلاع دارم آزمون جذب سردفتر برگزار نمی‌شود.