هوشنگ بازوند امروز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران که در شهرستان گیلانغرب برگزار شد، اظهار داشت: یک بحران بزرگ در منطقه اتفاق افتاده و باید در اولین فرصت به داد مردم زلزله زده برسیم و مشکلات آن ها را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید به شکلی عمل کنند که در این شرایط بحرانی توان حل مشکلات را داشته باشند، افزود:️ هوشمندی مردم در زمان پیش لرزه و بیرون آمدن از خانه ها، موجب کاهش تلفات شد.

استاندار کرمانشاه گفت:️ خطوط انتقال آب، برق و گاز استان در زلزله دچار آسیب خیلی جدی شدند.

بازوند بیان کرد: کلیه مصالح برای بازسازی از داخل استان تهیه شود تا شاهد اشتغال زایی برای جوانان و رونق اقتصادی در استان باشیم.

وی پیام رهبر معظم انقلاب را وحدت آفرین دانست و گفت: این پیام موجی از همدلی را در میان مردم و مسئولین برای کمک به زلزله زدگان ایجاد کرد.

بازوند با اشاره به اینکه️ مشارکت مردم با بنیاد مسکن می تواند سرعت بازسازی را بالاتر ببرد، گفت:️ با توجه به در پیش بودن باران، مسوولان باید با نظارت کافی چادر مورد نیاز را در اختیار زلزله زدگان قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه محل چادرها باید با دقت تعیین شود تا در موقع باران مشکلی برای زلزله زدگان پیش نیاید، افزود:️ مدارس مناطق زلزله زده از روز شنبه بازگشایی می شوند و مدارس آسیب دیده باید هرچه سریعتر تامین نیاز شوند تا کلاس های درس زودتر برقرار شوند.