به گزارش پارس ، خبرگزاری شینهوآی چین صبح شنبه (امروز) خبر داد قربانیان حادثه انفجار هفته گذشته تیانجین تا 85 نفر افزایش یافته است.  

 از میان این قربانیان 21 نفر آتش‌نشان بودند و صدها نفر نیز مجروح شدند. به نوشته شینهوآ، 721 نفر بستری شدند که از این تعداد 25 نفر به شدت مجروح شده و وضعیت 33 نفر دیگر نیز وخیم می‌باشد.

دو انفجار مهیب، یکی ساعت 11:30 دقیقه چهارشنبه شب به وقت محلی در منطقه «تیانجین» چین در محل محموله «مواد منفجره» صورت گرفت و موج انفجاری را به وجود آورده است که در کیلومترها فاصله نیز امواج آن احساس شد. انفجار دوم نیز 30 ثانیه بعد از انفجار اول به وقوع پیوست.

قدرت انفجار اول برابر با انفجار 3 تن تی‌ان‌تی و قدرت انفجار دوم برابر با انفجار 21 تن تی‌ان‌تی بوده است. قدرت این انفجارها در مقیاس زلزله ثبت شده‌ و شدت آن کیلومترها دورتر از محل انفجار احساس شده است تا جایی که مردم در لحظه انفجار، از بیم وقوع زلزله از خانه‌های خود گریختند.

بعد از وقوع این حادثه و ترس از انتشار سموم شیمیایی، تیمی متشکل از 217 متخصص مواد بیوشیمی و مواد هسته‌ای از ارتش چین به محل حادثه اعزام شدند تا میزان سمی بودن گاز منتشر شده در فضا را بررسی کنند. این افراد گفتند تا کنون به مورد خطرناکی برنخوردند.