به گزارش پارس ، بهرام عظیمی هنرمند پیشکسوت کارتونیست در گفت وگو با فارس درباره دهمین دوسالانه کاریکاتور تهران گفت: امسال هم این دوسالانه با حضور ۱۵۰ بانوی کاریکاتوریست به نوعی رکورددار بوده است.

وی افزود: دوسالانه کاریکاتور تهران همیشه در بهترین کیفیت ممکن برگزار شده است و این دوره نیز آثار بسیار خوبی از هنرمندان ۸۹ کشور جهان را شاهدیم.

عظیمی مشارکت هنرمندان ۸۹ کشور جهان را دلیلی بر اعتبار جهانی این دوسالانه عنوان کرد و گفت: در حالی که این دوسالانه در زمره بهترین رویدادهای کاریکاتور دنیاست و با استقبال ۸۹ کشور دنیا برگزار شده است، اما بودجه کافی برای حضور دو کاریکاتوریست در اختیار نداشت تا به رسم هر سال با برپایی ورک شاپ و نشست های تخصصی از حضور آن ها استفاده کند، به همین دلیل این دو داور خارجی ناچارند از طریق اینترنت آثار دهمین دوسالانه کاریکاتو را داوری کنند.

عظیمی همچنین گفت: در حالی که به عناوین مختلف بودجه کلانی صرف حضور خارجی ها در ایران می شود، دوسالانه کاریکاتور، امکان دعوت از ۲ داور خارجی را ندارد و این برای یکی از مهمترین و بزرگترین دوسالانه های کاریکاتور جهان نوعی آبروریزی است و از این بابت این دوسالانه دچار لطمه شده است.

وی افزود: اگر امسال هم همچون هر دوره این داوران خارجی در ایران حضور داشتند، می توانستیم اعتبارمان را در دنیا حفظ کنیم ولی از این نظر به اعتبار ما لطمه وارد شده است.

عظیمی گفت: در کشور ما جشنواره هایی به نام بین المللی برگزار می شود که تنها دو یا سه کشور در آن حضور دارند ولی بودجه کلانی را صرف برگزاری آن می کنند، در حالی که این دوسالانه آثار هنرمندان درجه یک ۸۹ کشور دنیا را در خود دارد ولی برای دعوت از دو داور خارجی خود توان مالی ندارد و این خنده دار است.

دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با ۵۱۴ اثر از هنرمندان ۸۹ کشور دنیا در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا برپا شده است که تا خردادماه ادامه خواهد داشت.