سردار مجید ارجمندفر امروز در مسیر پیاده‌روی اربعین در جمع خبرنگاران ستاد اربعین استان زنجان اظهار داشت: به لطف خداوند متعال شاهد امنیت کامل در مرزهای کشور هستیم و شرایط امنی برای تردد زائران حاکم است.

وی با اشاره به تبلیغات روانی و توطئه‌های دشمنان برای ناامن جلوه دادن مراسم اربعین ابراز کرد: دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) با آگاهی در این حماسه بزرگ شرکت کرده‌اند و هیچ چیز از عشق و علاقه‌ مردم کم نکرده و نتوانسته از تعداد جمعیت برای شرکت در این آیین بکاهد.

معاون عملیات ‌نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: با هماهنگی تنگاتنگی که بین مسئولان دو کشور ایران و عراق شکل گرفته، امینت در ابعاد و مناطق مختلف برقرار شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه همه چیز در مراسم اربعین تحت کنترل است، تصریح کرد: امسال شاهد تردد زائران بدون ویزا نبودیم و زائران گروه‌‌بندی شده از مرز عبور می‌کنند و امنیت در مرزها و شهرهای عراق مثال‌زدنی است.

سردار ارجمندفر خاطرنشان کرد: امسال نیروی انتظامی در گلوگاه‌های مختلف گذرنامه‌ها و ویزاها را کنترل می‌کند و تا این  لحظه حتی یک نفر بدون ویزا از مرزها عبور نکرده است.

وی خدمات‌رسانی در پایانه‌های مرزی ایران و عراق را خوب ارزیابی کرد و گفت: امسال مسیر پیاده‌روی در مرز برای انتقال به داخل کشور عراق کاهش پیدا کرده ‌و مردم به راحتی از مرزها تردد می‌کنند.

معاون عملیات ‌نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تعرفه‌های حوزه حمل و نقل و ترابری نیز بالاتر از حد متعارف نیست بیان کرد: در داخل خاک ایران نیز بخشی از این خدمات به شکل رایگان و صلواتی ارائه می‌شود.