ایرج مسجدی در گفتگویی با تاکید بر اینکه اقدامات و پیش بینی های لازم برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین صورت گرفته است گفت: هماهنگی های لازم با مقامات کشور عراق انجام شده هر چند که با توجه به زیرساخت های کشور عراق ممکن است زائرین در زمینه رفاه و آسایش با مشکلاتی مواجه شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه جهت کاهش مشکلات احتمالی اقدامات نسبت به سال گذشته گسترده تر شده است بیان کرد: برآورد ما این است که تعداد زائرین نسبت به سال گذشته تا 200 هزار نفر افزایش داشته باشد.

مسجدی با اشاره به راه اندازی هفت قرارگاه جهت نظارت هر چه بهتر بر عبور و مرور زائرین و همچنین فعالیت موکب ها بیان کرد: این قرارگاه ها در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین، سامرا، مرز خسروی، مهران و مرز شلمچه مستقر هستند.

وی همچنین درمورد طولانی شدن زمان صدرو ویزا گفت: سفارت عراق در تهران اقدامات خود را در این زمینه تسریع کرده است و روند صدور ویزا از امروز تقویت می شود تا با سرعت بیشتری ویزاها صادر شود.

سفیر ایران در عراق ابراز داشت: توصیه ما به زائرین این است که بدون ویزا به سمت مرزها حرکت نکنند و وارد کشور عراق نشوند چون این اقدامات تبعات زیادی را در بردارد که حتی ممکن است باعث زندانی شدن زائرین شود و این در خور شان یک زائر نیست.