سرهنگ غلامرضا یوسفوند، اظهارداشت: با شکایت تعدادی از مالباختگان تلفن همراه در محدوده خیابان طالقانی، میدان 7 تیر، خیابان مفتح جنوبی و خیابان نجات الهی پرونده ای در کلانتری تشکیل و تیم های عملیاتی این کلانتری برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده و همچنین اظهارات مالباختگان مشخص شد که تمامی سرقت ها از سوی یک سارق موتورسوار روی داده است. به این ترتیب تحقیقات و بررسی ها بر روی یک موتورسوار لاغر اندام با موتورسیکلت و کلاه کاسکت مشکی رنگ آغاز شد تا این که در نهایت این متهم هنگام پرسه زنی در محدوده یکی از خیابان های فرعی محله طالقانی شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت.

سرهنگ یوسفوند گفت: متهم که متوجه حضور ماموران پلیس شده بود، سعی کرد با موتورسیکلت خود از محل بگریزد که سرعت عمل ماموران به وی این امکان را نداد و در نهایت متهم دستگیر و روانه کلانتری شد.

در بازجویی های انجام شده وی به چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه و لپ تاپ و کیف قاپی اعتراف کرد و زمانی که با مالباختگان روبرو شد از سوی آنها مورد شناسایی قرار گرفت. همچنین در بازرسی از کوله پشتی همراه متهم هشت دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، یک دستگاه لپ تاپ مسروقه، 6 دستگاه مودم، تعدادی رم، فلش، سیمکارت، پوکه سیم کارت به ارزش تقریبی 13 میلیون تومان و دو قبضه قمه و ادوات و تجهیزات مخصوص فلش کردن گوشی های موبایل کشف و ضبط شد.

متهم نیز در بازجویی های انجام شده اعتراف کرد که تلفن های همراه مسروقه را پس از سرقت با دستگاه های مخصوص فلش کرده و به مالخران اموال مسروقه می فروخته است.

تا کنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده و پس از مراجعه به کلانتری اموال مسروقه خود را شناسایی و پس از صورت جلسه دریافت کرده اند و متهم نیز به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده است.