سردار روح‌الامین قاسمی، فرمانده انتظامی استان سمنان با تشریح این خبر اظهار کرد: در پی گزارش سرقت های سریالی از منازل و آپارتمان‌های شهرستان گرمسار پلیس آگاهی این شهرستان برای بررسی این موضوع وارد عمل شد.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد تمامی سرقت‌ها در ساعات اولیه شب بود و سارقان با اطمینان از خارج شدن صاحبخانه با تخریب قفل آپارتمان‌ها ، لوازم با ارزش شامل طلا، جواهر، سکه و وجوه نقد سرقت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت با استفاده از سر نخ‌های به جا مانده و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی یکی از سارقان را که ساکن یکی از شهرستان‌های استان همجوار است، شناسایی و با نیابت قضایی او را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

سردار قاسمی تصریح کرد : متهم که مردی حدودا 50 ساله بود در بازجویی‌های علمی پلیس و مواجهه با مستندات کشف شده به 58 فقره سرقت به ارزش 9 میلیارد ریال از آپارتمان‌ها و منازل مسکونی شهرستان های استان به ویژه گرمسار با همدستی چند تن از دوستانش که متواری هستند اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه از این متهم دو دستگاه خودرو پزو پارس و سوناتا کشف و توقیف گردیده و تحقیق در خصوص سایر سرقت‌های این متهم و همدستانش ادامه دارد.