به دنبال انتشار خبر صدور حکم 2 سال حبس تعزیری برای سینا سرلک، رضا صادقی و علی لهراسبی به دلیل استفاده بدون اجازه از دو ترانه اردلان سرفراز، محسن چاووشی با انتشار متنی از سینا سرلک حمایت کرد.

محسن چاووشی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "سینا سرلک خواننده‌ای توانا و انسانی شریف است. امیدوارم به همان اندازه که خوب است از مردم زمانه خوبی ببیند. ظاهرا به تازگی مشکلی برای سینا پیش آمده و از آنجا که بنده شاهد بودم که ایشان چقدر برای حل و فصل آن ‌مشکل تلاش کرده بود، از شنیدن این خبر بسیار مکدر شدم. برای سینا و سایر هنرمندان هنرمند و شرفیم آرزوی سربلندی می‌کنم. در کشور ما به دلیل عدم فرهنگ سازی، قوانین مربوط به مولفان و مصنفان آنطور که باید جدی شمرده نمی‌شود. لذا این بی‌توجهی گاهی ناخواسته گریبان هنرمندان را می‌گیرد."

این در حالی است که روز گذشته مدیر برنامه‌های سینا سرلک نیز با انتشار متنی درباره این ماجرا گفت: "ما از این طرح شکایت و برگزاری دادگاه بی‌اطلاع بودیم و امروز از طریق رسانه‌ها در جریان حکم صادرشده قرار گرفتیم. این حکم دادگاه غیابی بوده و قابل تجدیدنظرخواهی است و در اسرع وقت از طریق وکیل سینا سرلک به آن اعتراض خواهیم کرد. پس از مشورت با وکیل ایشان، از رسانه‌ای که برخلاف قانون، برای نخستین بار تصویر حکم غیرقطعی و خبر را به انتشار رسانده، شکایت خواهیم کرد. سینا سرلک از خوانندگان خوب کشور هستند و چنین حواشی از اعتبار و ارزش ایشان در بین مخاطبان کم نخواهد کرد."

رضا صادقی نیز که همچون سینا سرلک و علی لهراسبی در این زمینه ازسوی اردلان سرفراز مورد شکایت قرار گرفته است، روز گذشته در گفتگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: من خودم واقعا نمی‌دانم این خبر صحت دارد یا نه؛ چون واقعا اگر حکمی صادر شده باشد ابتدا باید به ما ابلاغ می‌شد. ظاهرا تماس‌هایی با وکلای من درباره اجرای یک اثر از آقای اردلان سرفراز گرفته شده بود و من قصد داشتم بعد از ایام محرم این ماجرا را پیگیری کنم؛ آقای اردلان سرفراز مرد بزرگی هستند و پیشکسوت دنیای هنر محسوب می‌شوند و من تحت هر شرایطی خدمت ایشان بی‌ادبی نمی‌کنم. ایشان با ترانه‌هایشان برای من و مردم ایران خاطره ساخته‌اند. من یک قطعه از ایشان را به صورت معمولی و در خانه با گیتار خواندم و یک نفر هم از آن یک "وویس (فایل صوتی)" تهیه کرد و در یک کانال تلگرامی گذاشت. در واقع قطعه "سوغاتی" آقای سرفراز را بدون تنظیم و رکورد خونده بودم؛ حتی صدای باز و بسته شدن در هم توی این فایل صوتی شنیده می‌شود. اما ظاهرا از سوی آقای سرافراز عنوان شده من سرقت ادبی انجام داده‌ام. این مسئله ساده‌ای است و بزودی حل خواهد شد.