جبار کوچکی‌نژاد درباره قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره و بانک سرمایه اظهار کرد: گزارش مقدماتی از تخلفات بانک سرمایه در جلسه کمیسیون آموزش ارائه و گزارش نهایی مهر ماه در صحن علنی قرائت خواهد شد.

وی افزود: در پرونده بانک سرمایه شاهد بودیم که شرکت‌های صوری را به نام برخی افراد کارتن‌خواب ایجاد و اقدام به دریافت وام کردند.

همچنین اسدالله عباسی عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره به تسنیم گفت: گزارش نهایی تیم تحقیق و تفحص در حال جمع‌بندی است و پس از آن در کمیسیون آموزش بررسی و پس از آن به هیئت رئیسه ارائه و در صحن علنی قرائت خواهد شد.

وی افزود: جمع‌بندی هنوز نهایی نشده است و بخشی از مستندات باقی مانده و امیدواریم تا نیمه شهریور روند آن به اتمام برسد، در بحث بانک سرمایه به تخلفات جدید رسیدیم که در حال تنظیم آن هستیم و در صوت تأیید گزارش می‌دهیم.

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:‌ گزارش وضعیت صندوق ذخیره نهایی شده است و شاهد برخی تخلفات در عزل و نصب مدیران و تحمیل برخی وثیقه‌ها به بانک برای اعطای وام به افراد سفارش‌شده مشخص است یعنی برخی افراد را برای دریافت وام و تسهیلات به بانک معرفی کرده‌اند که این افراد بدون ارائه وثایق مطمئن، وام‌های کلان دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/