به گزارش پارس به نقل از مهر، طرح « فرهنگ» اولین گام از سوی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است که براساس آن فرهنگیان عضو این صندوق می توانند با خرید از فروشگاه های فراز تا ۲۶.۵ درصد تخفیف برخوردار شوند. شهاب الدین غندالی مدیر موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در مراسم فتتاحیه اولین فروشگاه فراز همزمان با ۱۷ فروشگاه دیگر در تهران، گفت: هدف ما در راه اندازی فروشگاه های فراز، حذف دلال هاست تا کالا از کارخانه به صورت مستقیم و بدون واسطه با همان قیمت به دست مشتریان و مصرف کنندگان برسد و تولید کننده و مصرف کننده سود کنند و دست دلالان کوتاه شود.

وی افزود: طرح فرهنگ شامل کل فرهنگیان اعم از بازنشسته و شاغل می شود که در حال حاضر تنها ۷۶۰ هزار نفر عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند که در یک مرحله به صورت آزمایشی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان کارت شان را شارژ می کنیم و این هم از سودی است که متعلق به خودشان در صندوق است.

به گفته غندالی، در طرح فرهنگ افق نگاه ما در کل کشور ۱۵۰۰ فروشگاه است که در شهر تهران ۳۰ فروشگاه در نظر گرفته شده که اکنون ۱۸ فروشگاه آن آماده بهره برداری است و مابقی در مراحل بعدی تکمیل می شود. ضمن آنکه عموم مردم نیز می توانند با خرید از این فروشگاه ها از تخفیف بیش از۸ درصدی نیز استفاده کنند.

وی درباره گام های بعدی صندوق ذخیره فرهنگیان نیز توضیح داد: کارت اعتباری مانند کارت هایی است که به عنوان مثال تا یک میلیون اعتبار دارد و فرهنگیان می توانند به این مبلغ خرید کنند و سپس ۴۵ روز بعد پرداخت می کنند. بیمه سلامت نیز همان بیمه تکمیلی است که معتقدیم باید خدمات آن برای فرهنگیان افزایش یابد که قرار است از طریق بیمه معلم این امر صورت پذیرد تا معلمان بابت سلامت هزینه پرداخت نکند.

مدیر موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: مجموعه مدیریتی صندوق فرهنگیان آموزش و پرورشی است، البته شرکت هایی که به صورت بخش خصوصی اداره می شوند مدیریت آن با کسانی است که اکثریت سهام را دارند.

وی ادامه داد: نمی توان ۷۶۰ هزار عضو صندوق را بگوییم جمع شوید و تیم مدیریتی انتخاب کنید ضمن آنکه به طور طبیعی در شرکت های خصوصی آنکه سهام دار عمده است، مدیریت را اداره می کند تا موفق شوند در غیر این صورت موفق نمی شود، البته در حال حاضر نیز مجموعه مدیریت صندوق از جمله مدیران و معاونان و شورای سیاست گذاری مدیران آموزش و پرورش هستند.