جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز کارون حمیدیه و باوی در مجلس با بیان اینکه دولت هنوز نتوانسته آب شرب مورد نیاز مردم خوزستان را تامین کند گفت: وقتی ما هنوز در تامین آب شرب درون استان مشکل داریم موضوع انتقال آب از این استان باید منتفی شود. 

به گفته وی مسئولان محیط زیست و استانی مکررا بیان می‌کنند که موضوع انتقال آب در دولت یازدهم متوقف شده است اما واقعیت این است که این دولت نیز به دنبال توسعه و ادامه طرح‌های انتقال آب از رودهای خوزستان به فلات مرکزی است. 

وی با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت نیرو به جای اینکه به دنبال مدیریت مصرف آب در کشور باشند، می‌خواهند راحت‌ترین راه یعنی انتقال آب را انتخاب کنند، اظهار داشت: انتقال آب تبعات سوئی برای مردم منطقه دارد و می‌تواند اکوسیستم موجودات را هم تحت تاثیر خودش قرار بدهد و عوارض جبران ناپذیری را به طبیعت استان وارد کند. 

به گفته کاظم نسب الباجی طی 30 سال گذشته ساخت و توسعه سدهای متفاوت در استان خوزستان خود عاملی بر نابودی طبیعت از جمله تالاب‌های استان شده است؛ حداقل مسئولان دولتی با اجرای طرح‌های انتقال آب از استان خوزستان نمک به روی زخم‌های موجود نپاشند.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان دیگر تحمل ادامه سیاست‌های تبعیض آمیز انتقال آب از سرشاخه‌های کارون، دز و کرخه به فلات مرکزی را ندارند افزود: انتقال آب از سرشاخه رودهای خوزستان برخلاف نص صریح قانون است. 

به گفته نماینده اهواز مرکز پژوهش‌های مجلس به دلیل ضرر و زیان انتقال آب به حوضه مبدا و مقصد در دو نوبت انتقال آب را منع کرده است، بنابراین از دولت می‌خواهیم که اقدامات انجام شده در خصوص انتقال آب را متوقف و لغو کند و گفته مرکز پژوهش‌ها را فصل الخطاب قرار بدهد.