به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سید عزت الله ضرغامی در این همایش آمادگی کامل رسانه ملی برای تبلیغات برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام کرد و گفت: برای هر نامزد، حداقل شش ساعت برنامه تلویزیونی و چهار ساعت برنامه رادیویی در ساختارهای متنوع و جذاب تدارک دیده شده است که امکان افزایش بیست درصدی آن نیز وجود دارد.

ضرغامی افزود: امکانات فراهم شده تبلیغی در شبکه های صدا و سیما در حدی است که نامزدهای محترم نیاز به صرف هزینه و استفاده از ظرفیت های محدود دیگر ندارند.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به رعایت جدی اصل بی طرفی در برنامه های رسانه، گفت: توزیع برنامه های تبلیغاتی نامزدهای در جدول پخش بر اساس اصول علمی خواهد بود که نهایتاً با قرعه کشی، جدول نهایی تنظیم و رسانه یی خواهد شد.

ضرغامی اطلاع رسانی مستمر؛ افزایش آگاهی ها ی علمی برای انتخاب اصلح؛ ترسیم سلامت و قانونمندی انتخابات و نمایش فرآیند مردمی در اجرای آن؛ روشنگری در برنامه های تخریبی رسانه های معاند؛ آرامش بخشی به جامعه؛ ایجاد شور و تحرک لازم برای حضور مردم و نمایش حماسی این حضور تاریخی؛ اخلاق مداری و برنامه محوری در برنامه های نامزدها؛ ترویج گفتمان واقع بینی؛ نگاه تطبیقی با انتخابات مشابه در کشورهای مدعی دمکراسی، تلاش در جهت ایجاد وحدت و تحکیم انسجام ملی را از جمله سیاست های رسانه ملی در این انتخابات عنوان کرد.

رییس سازمان صداوسیما افزود: صدا و سیما برنامه های انتخاباتی زودرس در رسانه ها را از جمله آسیب های انتخاباتی دانست و گفت: رسانه ملی با طرح زمان بندی معقول و تجربه شده، اقدامات خود را در موقع مقرر آغاز کرد و تا روز انتخابات حداقل ۲۰۰۰ ساعت برنامه های متنوع انتخاباتی در شبکه های سراسری و استانی پخش خواهد کرد.

رییس رسانه ملی افزود: بر طبق نظرسنجی های انجام گرفته در طول یک سال گذشته و پس از پخش چند برنامه پربیننده انتخاباتی به طور میانگین حداقل ۱۵% رقم مشارکت مردم در انتخابات افزایش یافته است.

ضرغامی با اشاره به دستاوردهای نظام و خدمات دولت اسلامی در سراسر کشور گفت: رویدادهای ملی و افتتاح پروژه ها و انجام خدمات رفاهی به مردم توسط دولت به طور معمول و با رعایت اصول و سیاست های تبلیغاتی سازمان منعکس خواهد شد.