سرهنگ پرویز اسدی با اشاره به مرگ خاموش 5 نفر در ساوه اظهار داشت: در حدود ساعت 1 و 45 دقیقه بامداد روز جاری در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر حادثه گاز گرفتگی مردی 37 ساله و زنی 30 ساله در یکی از منازل مسکونی شهرستان ساوه بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: سرانجام در بستر بررسی‌های کارشناسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این افراد بر اثر نشت گاز وسیله گرمایشی مورد استفاده، دچار مسمومیت و در نهایت گاز گرفتگی شده و جان خود را از دست داده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه تصریح کرد: دیگر حادثه گاز گرفتگی نیز در حدود ساعت 5 و 30 دقیقه صبح امروز در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به اطلاع پلیس این شهرستان رسید و بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

اسدی ادامه داد: دراین حادثه نیز مشاهده شد که یک زن 24 ساله و دو مرد 24 ساله و 25 ساله در یکی از شرکت‌های تولیدی روستای یل آباد  شهرستان  ساوه در پی استفاده از وسیله گرمایشی نامناسب بر اثر گاز گرفتگی گریبان گیر مرگ شده‌اند.

وی افزود: مرگ این افراد توسط کارشناسان تیم‌های اعزامی اورژانس 115 که در محل حوادث حضور داشتند تأیید و سرانجام اجساد آنان با هماهنگی مقام قضایی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

حوادث رانندگی در استان مرکزی یک کشته برجای گذاشت

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: روز گذشته واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در شهرستان محلات یک کشته و یک مجروح در پی داشت.

سرهنگ محمد امیدی با اشاره به سوانح رانندگی در استان مرکزی اظهار داشت: در حادثه ای که روز گذشته در حدود ساعت 16 و 41 دقیقه در کیلومتر24 بلوار شهرستان محلات در اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت به وقوع پیوست، سرنشین آن به سبب شدت جراحات در صحنه تصادف در دم فوت و راکب موتور سیکلت نیز مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: علت این حادثه از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه عدم توجه کافی به جلو از جانب راکب موتور سیکلت عنوان شده است.

وی افزود: لازم است تا راکبان موتور سیکلت در هنگام رانندگی با این وسیله نقلیه از کلاه ایمنی که نقش بسیار مهمی در پیشگیری از تلفات جانی در هنگام وقوع حوادث مختلف دارد استفاده کرده و همواره رعایت سرعت مطمئنه را نیز سر لوحه رانندگی خود قرار دهند.

رد رشوه توسط مامور وظیفه شناس در ساوه

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از رد رشوه یک میلیون ریالی مامور وظیفه‌شناس پلیس راه ساوه خبر داد.

سرهنگ مجید مهرانفر با اشاره به رد رشوه از سوی مامور پلیس راه ساوه اظهار داشت: تیم گشت نامحسوس پلیس راه به سرپرستی ستواندوم "موسی کرم زاده" و رانندگی کارمند "رسول وطن پرست" حین کنترل تخلفات در محور قدیم ساوه- تهران یک دستگاه خودروی سواری را به علت ارتکاب تخلف و سبقت غیرمجاز جهت اعمال قانون متوقف کردند.

وی افزود: راننده متخلف برای تخطی از اعمال قانون دو فقره ایران چک 500 هزار ریالی ریالی جمعاً به مبلغ یک میلیون ریال به عنوان رشوه به سرپرست تیم گشت پیشنهاد می‌کند که این مامور وظیفه شناس ضمن رد رشوه مراتب را صورت‌جلسه و جهت سیر مراحل قانونی، راننده متخلف تحویل کلانتری 12 فرماندهی انتظامی شهرستان زرندیه داده است.

کشف بیش از 2 کیلوگرم تریاک در اراک

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: 2 کیلو و 45 گرم ماده مخدر تریاک طی عملیاتی از 5 توزیع کننده مواد مخدر در شهرستان اراک کشف شد.

سرهنگ فریدون زارعی با اشاره به کشف و ضبط مواد مخدر در اراک اظهار داشت: روز گذشته ماموران مبارزه با مواد مخدر استان حین گشت‌زنی و اجرای طرح پاکسازی در مناطق آلوده شهر اراک تعداد 5 نفر توزیع کننده مواد مخدر که 4 نفر از آنان مرد و یک نفر زن بود را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده از متهمان دستگیر شده مقدار 2 کیلو و 45 گرم ماده مخدر تریاک، یک دستگاه ترازوی توزین کشف و یک دستگاه موتور سیکلت نیز از آنان توقیف و به پارکینگ انتقال شد.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی از ارجاع پرونده متهمان دستگیر شده به دستگاه قضایی خبر داد و بیان کرد: طرح‌های قاطعانه پلیس در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت دنبال می شود که با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس در این حوزه لازم است همکاری‌های مردم بیش از گذشته با ماموران پلیس تداوم یابد و از طریق ارائه گزارشات و اطلاعات فعالیت افراد سودجو از طریق تلفن 110 ، بستر گسترش این پدیده شوم در جامعه از بین برود.