سیدجلال ملکی در این‌باره گفت: وقوع حادثه گازگرفتگی در ساعت ۱۲:۲۷ امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۱۱۶ را به محل حادثه واقع در خیابان میرداماد، خیابان شاه‌نظری اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که فرزندان یک زن و شوهر از غیبت والدین‌شان باخبر شده و آتش‌نشانی و پلیس را در جریان این ماجرا قرار دادند که عوامل آتش‌نشانی بلافاصله وارد ساختمان شده و با جسم بی‌هوش زن و مردی حدوداً ۶۰ ساله روبه‌رو شدند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان این زن و شوهر را از محل حادثه که واحدی ۱۴۰ متری در طبقه نهم یک ساختمان ۹ طبقه مسکونی بود خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند گفت: پس از بررسی علائم حیاتی مشخص شد که این زن و مرد به دلیل استنشاق گاز سمی مونوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.

ملکی درباره اینکه چرا با توجه به مساحت ساختمان این افراد دچار گازگرفتگی شده بودند گفت: بررسی کارشناسان آتش‌نشانی نشان داد که در روزهای گذشته ساکنان تعدادی دیگر از واحدها نیز دارای علائم گازگرفتگی بودند و دلیل آن نشت گاز سمی از دودکش موتورخانه این ساختمان در طبقه منفی یک بوده است.

وی ادامه داد: دودکش موتورخانه در مجاورت هواکش این واحد مسکونی قرار داشته و از همین طریق گاز سمی وارد این ساختمان شده بود.

به گفته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران آتش‌نشانان از ایمن‌سازی محل در ساعت ۱۶:۲۶ به عملیات خود خاتمه داده و محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.