امیر سیاح کارشناس اقتصادی در این برنامه در انتقاد به جمع آوری دستفروش ها توسط شهرداری بیان کرد: ماموران شهرداری به دلیل نگرانی از طرف سرقفلی داران که شکایت نکنند دستفروش ها را جمع آوری می کنند.

وی خطاب به چیذری بیان کرد: آیا شما به عنوان یک فرد متعهد می پذیرید که در جمهوری اسلامی ماموری به دلیل اینکه یک نفر دیگر پول زیادی دارد و می تواند سرقفلی بخرد و مکانی را اجاره کند با فرد دیگری برخورد کند و به این ترتیب فقط از منافع سرقفلی دار حمایت کند؟

سیاح با بیان اینکه شهرداری باید یک بازی شفاف و روشن با دستفروش ها داشته باشد، یادآور شد: اگر باندی هم در دست فروشی باشد به دلیل نبود شفاف سازی شهرداری های کشور است.

چیذری مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران نیز در این برنامه درباره حمایت و ساماندهی دستفروش ها بیان کرد: در بازار ۱۵ خرداد ما بازارچه ای تاسیس کردیم که ۱۳۰۰ دستفروش را به منظور ساماندهی شناسایی کردیم و از آنها خواستیم که در خیابان باب همایون به طور ساماندهی شده دست فروشی کنند که تنها ۲۷۰ نفر ثبت نام کردند. از این رو اکثریتشان قائل به ساماندهی نیستند.

چیذری با اشاره به اینکه در پشت پرده دستفروشی بسیاری از اتفاقات دیگر هم رخ می دهد، اظهار کرد: ما دستفروشی داشته ایم که ۷۵ نفر فروشنده و روزی ۱۵ میلیون تومان درآمد داشته است و به فروشنده هایش حقوق می دهد و این درآمد بالا را هم از راه قاچاق به دست می آورد.

وی همچنین در پاسخ به سیاح که ارتباط شهرداری و دستفروش ها را نوعی بازی «بگیر و ببند» دانست، اظهار کرد: از دی ماه تا ۱۰ فروردین هر سال عده بسیاری از شهرهای دیگر برای دستفروشی به تهران می آیند و در مسافرخانه ها و در گرمخانه های شهرداری می خوابند و حتی شهرداری ناخواسته برایشان این بستر را فراهم می کند.

در این برنامه سیامک صدیقی گزارش نویس خبرگزاری مهر، امید سلیمی نبی خبرنگار شهری خبرآنلاین، آرزو میرزاخانی دبیر بخش شهری سایت شهر فردا و سید هادی کسایی زاده سردبیر سایت خبری جامعه «۱۸۰ درجه» را همراهی می کردند.

در بخش پایانی این برنامه با عنوان «تاکسی» نیز امید مهدی نژاد در یک تاکسی با مردم گفتگو می کند.

سید مرتضی فاطمی در سری جدید همچون فصل گذشته علاوه بر اجرا، تهیه کنندگی و سردبیری این مجله تلویزیونی و فواد صفاریان پور نیز کارگردانی را بر عهده دارند. برنامه «۱۸۰ درجه» جمعه ها ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه افق می رود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۹:۳۰ و ۱۴:۳۰ پخش می شود.