محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله حشمتیه واقع در منطقه 7، اظهار کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مشکلات شهروندان محل شناسایی شده است و در رفع آنها اقداماتی شروع شده است.

وی تصریح کرد:  احداث فضای سبز و بوستان در سطح محله، امحاء حیوانات موذی اعم از موش و ...در سطح محله از جمله خیابان معلم، تقاطع شهید گوهری، خیابان آقابیگی، خیابان شهید قدوسی از جمله مواردی است که در حوزه خدمات شهری در دستور کار قرار گرفته است.

پیرهادی با اینکه در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله نیز باید اقدامات اساسی صورت گیرد، گفت: برخی از اهالی پیشنهاداتی را از جمله نصب حائل صوتی در حاشیه  بزرگراه صیاد شیرازی حد فاصل میدان سبلان تا خیابان پلیس،  ایجاد دسترسی از خیابان شهید برادران گوهری به بزرگراه صیاد شیرازی را مطرح کرده اند که این موارد در دست بررسی است.

 رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران همچنین به برنامه ریزی در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله حشمتیه اشاره کرد و افزود: بررسی امکان تسریع در تکمیل عملیات ساختمانی و بهره برداری از مجموعه ورزشی چند منظوره در خیابان مرودشت، بررسی درخواست اعضای شورایاری و هیئت امنا مبنی بر توسعه مسجد سلمان فارسی واقع در خیابان شهید گوهری و مهدیه قصر واقع در خیابان شهید قدوسی با تملک املاک مجاور و همچنین ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی در بوستان قصر به منظور برگزاری نماز جماعت، برنامه های مذهبی و فرهنگی از جلمه مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین به تجهیز ساختمان سرای محله به امکاناتی نظیر آسانسور و ... اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه باید شرایط بررسی شود.

پیرهادی تصریح کرد: تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده به ویژه در خیابان زرتشت از جمله موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد چرا که اهمیت زیادی را در نوسازی محله دارد.

وی با اشاره به ساماندهی سیما و منظر شهری در محل، ادامه داد: در این زمینه باید در خیابان شهید گوهری با توجه به وجود مساجد و حسینیه های قدیمی پایگاه اجتماعی محله اقداماتی انجام گیرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تأکید بر اینکه تمامی اقدامات در محل نیازمند به اعتبارات و بودجه است، گفت: پیش بینی و تخصیص بودجه به منظور تکمیل عملیات ساختمانی و بهره برداری از مجموعه ورزشی چند منظوره در خیابان مرودشت؛ پیش بینی و تخصیص بودجه به منظور توسعه مسجد سلمان فارسی واقع در خیابان شهید گوهری و مهدیه قصر واقع در خیابان شهید قدوسی با تملک املاک مجاور از جمله مواردی است که در لایحه بودجه 96 پیگیری خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه با تأکید بر اینکه سازمانها و نهادهای محلی نیز باید به وظایف خود عمل کنند، افزود: استقرار مأموران نیروی انتظامی در کانکس های سیار، امکان ایجاد مرکز بهداشتی-درمانی در سطح محله، امکان انتقال مراکز نظامی از سطح محله به خارج از محله از مواردی است که در دست بررسی قرار دارد.