محسن پیرهادی با تأکید بر رفع مشکلات شهروندان در محله تسلیحات واقع در منطقه 8، اظهار کرد: در این رابطه مشکلات منطقه شناسایی شده است و از شهرداری منطقه خواسته شده به آنها رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری می توان به ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم اعم از سمساری ها، آهنگری ها، دست فروشان و وانتی های دوره گرد اشاره کرد که این مشاغل، سختی های زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده اند.

پیرهادی همچنین به اجرای برنامه های زیبا سازی و گلکاری های فصلی، میادین و معابر سطح محله اشاره کرد و گغت: اگر چه در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است اما کافی نیست و نیاز است برنامه های وسیع تری از سوی سازمان مربرطه صورت گیرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به حذف درختان خشک شده و شاخه های مزاحم اشاره کرد و گفت: این درختان موجب آفت به سایر درختان شده است و جهت حفظ و حراست سایر درختان و همچنین حفظ و تامین سلامت عابرین محله رایزنی های با سازمان پارک ها و فضای سبز شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با بررسی نظارت در نحوه آبیاری و آبرسانی به گل ها و درختان سطح خیابان های محله، خاطر نشان کرد: این موضوع در دستور کار قرار گرفته است و اقداماتی در این رابطه انجام شده است.

پیرهادی با تأکید بر لزوم لکه گیری و ترمیم چمن پارک ها و بلوارها و معابر سطح محله تسلیحات واقع در منطقه 8، افزود: نظافت و شست و شوی مستمر و هفتگی و ضدعفونی کردن سطل های زباله مکانیزه، پاکسازی و نظافت معابر از برچسب و تبلیغات دیوارهای محله و همچنین شست و شو و لایروبی انهار در سطح محله از جمله مواردی است که در دست پیگیری قرار گرفته است و از معاون خدمات شهری منطقه خواسته شده است که این موارد را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی در رابطه با امحاء حشرات و حیوانات موذی اعم از مگس، پشه سفید، موش و ...در محله، گفت: این مورد از جمله مواردی است که در سایر محلات با آنها روبرو هستیم و تلاش می کنیم تا با همکاری سایر بخش ها مشکلات را بر طرف کنیم.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران به حوزه حمل و نقل و ترافیک و عمران محله تسلیحات اشاره کرد و افزود: در این زمینه ساماندهی مشکلات ترافیکی و سهولت تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده سطح محله در دست پیگیری قرار گرفته است.

وی به بررسی امکان تسهیل در تردد اتوبوس های شرکت واحد و افزایش تعداد آن در محله خبر داد و اضافه کرد: ترمیم و ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺳﺎﺯی ﺷﺒﻜﻪ ﻣﻌﺎﺑﺮ ﻣﺤﻴﻂ ﺷﻬﺮی ﺑﺮﺍی ﻣﻌﻠﻮلان و سالمندان اعم از نصب پل های کوتاه، نصب سرعت گیر، نصب ترمز در رمپ های ادارات و سازمان ها از دیگر موضوعاتی است که در دست بررسی قرار گرفته شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت سطح معابرمحله به لحاظ (فنی و عمران)، تصریح کرد: در این زمینه نیاز به افزایش اعتبارات منطقه ای است و به همین جهت در سال آینده تلاش می کنیم تا با همکاری سایر اعضاء اعتبارات منطقه را افزایش دهیم.

وی گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی چندین پیشنهاد از جمله  پیش بینی و احداث سالن های ورزشی چند منظوره در سطح محله، مساعدت در خصوص احیاء ورزش های همگانی و برگزاری مسابقات و جشنواره های ورزشی در سطح محله جهت افزایش سلامت جسم و روحیه جمعی شهروندان و همچنین ارائه کمک های مالی و معنوی در خصوص برگزاری جشنواره های علمی و فرهنگی و مذهبی در سطح محله جهت ارتقاء و افزایش بنیه علمی سراهای محلات، مساجد، کتابخانه ها وشهروندان ارائه شده است که این موارد در بودجه سال آتی پیش بینی خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر فرهنگسازی، وزش و اطلاع رسانی به شهروندان برای تفکیک پسماند در مبدا و تخلیه نکردن پسماند های خشک ارزشمند در مخازن به منظور پیشگیری و عدم ترغیب فعالیت زباله گردها، گفت: در این زمینه باید از ظرفیت بخش های فرهنگی از جمله سراهای محل استفاده شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران همچنین به بررسی امکان جابجایی ساختمان سرای محله با ساختمان دیگر در محل، به دلیل بعد مسافت و کمبود مساحت اشاره کرد و افزود: فضاهای مورد نیاز سرا برای ارائه خدمات به اهالی محله از جمله کلاس های مناسب، سالن اجتماعات، کتابخانه، سالن مطالعه و سایر فعالیت های مورد نیاز سرا نیست و باید تدبیر لازم اتخاذ شود.

 

پیرهادی ادامه داد: تأمین تمامی هزینه های مربوط به تعمیر، تجهیز و نگهداشت ساختمان سرای محله توسط شهرداری منطقه، از جمله هزینه های آب و برق و تلفن، نگهداری تأسیسات و شوفاژخانه و نگهداری آسانسور در دست بررسی قرار گرفته شده است.

وی به نامگذاری کوچه های محله به نام شهدای محله تسهیلات خبر داد و گفت: این موضوع در کمیته نامگذاری شورا در دست پیگیری قرار گرفته شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با مشکلات محله در حوزه معماری و شهرسازی، گفت: نظارت بیشتر شهرداری در فرآیند ساخت و ساز و رعایت ضوابط و مقررات ملاک عمل طرح تفصیلی شهرداری تهران، در خصوص ساختمان های در حال احداث محله از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پیرهادی در ادامه به بخش برنامه و بودجه محله اشاره کرد و افزود: تخصیص بودجه جهت احداث ورزشگاه سرپوشیده چند منظوره، امکان افزایش تنخواه سرای محلات به دلیل تأمین هزینه های موجود از جمله مواردی است که در لایحه بودجه 96 مورد توجه قرار می گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان از سایر بخش ها از جمله شرکت آب، برق، گاز و تلفن خواست تا همکاری بیشتری را با شورایاری داشته باشند.